AkriviA

Med voldsomme auksjonsresultater for eksisterende produksjonsmodeller av AK/RR, så antar jeg at produsenten ikke er dummere enn at de oppjustere retailprisene vesentlig for nye etterfølgende leveranser hvis de kan, for å minske gapet retail vs. auksjon og ta en større profittandel selv. Patek har gjort samme, dvs. de har tidligere hatt store retailprisøkninger på enkeltmodeller (5711/5712). Risikerer du et megaprishopp før levering av din modell, @Edzilla, eller er prisen helt fast? Kursen har jo også blitt rimelig ugunstig siste årene.
 
Med voldsomme auksjonsresultater for eksisterende produksjonsmodeller av AK/RR, så antar jeg at produsenten ikke er dummere enn at de oppjustere retailprisene vesentlig for nye etterfølgende leveranser hvis de kan, for å minske gapet retail vs. auksjon og ta en større profittandel selv. Patek har gjort samme, dvs. de har tidligere hatt store retailprisøkninger på enkeltmodeller (5711/5712). Risikerer du et megaprishopp før levering av din modell, @Edzilla, eller er prisen helt fast? Kursen har jo også blitt rimelig ugunstig siste årene.

Det er allerede gjort et greit prishopp fra RRCC til RRCC2, med en "justering" fra CHF 55,500 til CHF 125,000 eks. lokal merverdiavgift.
Nå skal det sies at RRCC2 er en helt annen klokke enn RRCC rent teknisk. Det er også et stort pluss at RRCC2 har en kasse laget av Mr. Jean-Pierre Hagmann,
Hva listeprisene på de enkelte AK-modellene er per dags dato vet jeg ikke.
Har ingen lovnad om noen pris. Så det kan bli fryktelig spennende hva min klokke vil ende på når den skal betales.
 
Rimelig greit hopp ja! Men med dagens annenhåndsverdi, så er det vel verdt det selv med noen tilsvarende hopp til. Det forståelig at de ønsker å øke prisen for at ikke kundene skal stikke av med 10x i gevinst, men også litt merkelig som kunde at nyprisen er så uforutsigbar. Man kan jo tenke seg at det ikke er uvesentlig for flere på lista at prisen settes opp med flere ganger opprinnelig skissert nypris. Annenhåndsverdien blir jo mindre interessant enn nyprisen hvis man er nøye utvalgt for ikke å selge.
 
Nå produserer AkriviA knappe 20-30 klokker i året. De som står på liste er nok nøye utvalgte kunder. Så tror ikke at prispolitikken deres er noe stort problem, eller en utfordring om du vil.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
Ak-06 under hammeren.
1692972975582.png