Aero skinnjakker

Utrolig flott jakke.
Hvordan er størrelsen?
Er 178 høy og ganske tynn. Vurderer 40 eller 42.
 
Fikk hentet jakka i går, og det var litt av en jakka. Helt ekstrem kvalitet.


ikke fullt så stiv som @Gin sin men stiv


kunne nok fått den til å stå bedre med litt jobb. skinnet er kjempetykkt og litt matt. vanskelig å beskrive, men mye bedre en noe annet jeg har sett. fikkk med skinnprøver på andre skinn de har også. Jeg er veldig fornøyd med mitt. Neste blir blir kanskje brun, men denne var utrolig bra i svart.


Forret er av ull og jakka er meget varm, blir svett hver gang jeg prøver den...



så bildet av meg i jakka, første inntrykket jeg hadde når jeg tok den på var: denne jakka er helt rå, men for liten. Etter å ha prøvd den noen ganger gikk jeg over til å tenke at den kunne kanskje vært litt større men det går. Etter å googlet litt har jeg lest at det lønner seg å begynne med en jakke som føles liten da de strekker seg litt og blir mykere etter en tids bruk. Skulle fortsatt ønske at den var litt lengre, men tror det hjelper å få brukt den. Har en annen tynnere sommer skinnkjakke som også var liten i starten men har kommet seg veldig.







Tror det hjelper seg når jakka synker litt ned på kroppen. Den virker såpass tykk og varm at jeg tror ikke jeg skal være bekymret for at jeg må få plass til mange lag under.
 
Redigert av en moderator:
Nydelige jakker!
Jeg må innrømme at jeg er svak for skinn-jakker!
Jeg har slitt ut en, og den jeg nå bruker mest kjøpte jeg i januar '87.

Her har dere fine jakker som vil vare lenge. Jeg tror ikke min har strukket seg noe etter bruk.

:cool:
 
Lett påvirkelig som jeg er, har jeg nå en pakke på vei fra Skotland. Ikke AERO men fra Alexanders leathers http://www.alexanderleathers.com/
fant en ferdig jakke i i det jeg tror skal være min størrelse. For sikkerhets skyld bestillte jeg med skinnprøver så jeg kan få en laged på mål hvis den som er på vei ikke skulle passe. Veldig hjelpsom dame jeg har hatt kontakt med der. Var bare å sende tilbake hvis jakka ikke skulle passe.


Status på pakka er som følger:


Item tracking history
Date Time Location Description
3/9/2014 23:28 International Hub Forwarded for export
3/9/2014 23:11 International Hub Received and processed
3/9/2014 16:39 Edinburgh West Depot Forwarded for processing
2/9/2014 16:29 Edinburgh West Depot Collected from customer


Alexander Leathers selges vel på Angels Speed Equipment (kan også bestille diverse størrelser) til 5999 kroner. Verdt å kjøpe gjennom Engle.
 
Da havnet min på slagsiden og finn. se om jeg slipper å bruke penger på sende den tilbake. Desverre kom jeg fram til at den ble for kort. Nå vet jeg i hvertfall hvilken størrelse jeg trenger.

Synd for jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å beholde den.
 
Nummeret som står i Aerojakkene er v e l d i g generellt - ta skikkelig mål av deg selv før du bestiller. Føler du dette er vrient,
så få feks en skredder til å måle deg. Kjøper du jakke etter nummer, blir det ren lotto...
Horsehide vs Steerhide er en smakssak - Horsehide er "stiv", spenstig, og holder gløden/glansen, mens Steerhide er mykere, matt og mer "død" + gjerne tykkere.
 
Enda en Aero inn i "samlingen"

Jeg er voldsomt begeistret for min Aero Highwayman:mrgreen:, omtalt tidligere i denne tråden. Så når prisen på jakken som @Tag Heuer har hatt for salg en stund, ble priset så lavt at det ikke var noe mer å lure på, så slo jeg til også på denne.
Takk så mye til @Tag Heuer for en ryddig handel = Good Guy!

Min "nye" Aero Ace Caferacer er langt fra like stiv som min Higwayman:

598B4770-C3CE-4F4F-9C73-A10FB7506A4E_zpsox1by2mf.jpg
[/IMG]

Rally foret er i hvert fall "annerledes":

821511E3-D95B-444A-82CD-80E459112A10_zpsvwapelyu.jpg
[/IMG]

En størrelse større (44) enn Higway'n, men de er allikevel faktisk ganske like i størrelsen:

FF21075A-BB90-457A-8295-17D7983702FC_zpsjjphmtaq.jpg
[/IMG]

Siden dette egentlig er et klokkeforum:

BFF2F83D-58F9-4403-858A-6DFFA0A3512A_zpsguiqu687.jpg
[/IMG]
 
Redigert av en moderator:
Takk for handel @Gin , godt den passa og kom til et godt hjem.
Selv om den ble grisebillig :cool:
Mr. gin er notert på min good guy liste og lykke til videre med Aero bestillt uten brystlommer og med rallyfor...:cool:
 
Redigert av en moderator:
Måtte ha en til..

Å kjøpe skinnjakker fra Skottland, blir litt som å bygge hus - ved 3dj. forsøk pleier det å bli bra:eek:

Fikk denne levert i dag og både passform, lengde og farge ble nå helt riktig;

406B1553-9245-4EF0-A59E-A9612B65357B_zpsdakz136l.jpg
[/IMG]

1759D515-3FAA-42D9-900E-64F390297383_zpsvoupbwdr.jpg
[/IMG]
 
Har Aero sluttet å tvinge nordmenn til å betale både britisk OG norsk moms? Fant noen tråder på andre fora fra et par år tilbake, om hvordan Aero nektet å trekke fra VAT på ordre fra utenfra EU.

Når jeg nå kjøpte min siste Aero, så tok jeg opp dette med dem og de trakk da ut VAT fra sluttsummen. I tillegg belastet de kortet i GBP ikke i NOK, sparte et par hundre kr på det også.