Aero skinnjakker

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Innlegg
4.716
Sted
Ingensted
Etter at @LeicaM la ut bilde av denne jakka:

15qw8zb.jpg
[/IMG]

Ble jeg sittende på nettsiden til Aero noen timer og "glo".
Til tross for leveringstid opp mot et halvt år, så la jeg inn en bestilling på denne:

2aec75d26a1ecf9171de17c7bd2097eb_zpsfc47c5a1.jpg


Gleden var stor da jeg fikk melding idag, om at akkurat denne i min størrelse, hadde de ferdig og kunne sende til meg imorgen:mrgreen:

Er det andre med erfaringer med Aero her?
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Amund
Veldig stilige i allle fall!!!

Skinn-jakker er aldri feil, og de varer lenge...
Jeg har hatt min siden '86!
("Forrige år-tusen", for å sitere barna)

Nå er det blitt minimal slitasje, noe som bare kler den godt!

:cool:
 
Etter at @LeicaM la ut bilde av denne jakka:

15qw8zb.jpg
[/IMG]

Ble jeg sittende på nettsiden til Aero noen timer og "glo".
Til tross for leveringstid opp mot et halvt år, så la jeg inn en bestilling på denne:

2aec75d26a1ecf9171de17c7bd2097eb_zpsfc47c5a1.jpg


Gleden var stor da jeg fikk melding idag, om at akkurat denne i min størrelse, hadde de ferdig og kunne sende til meg imorgen:mrgreen:

Er det andre med erfaringer med Aero her?

Har kjøpt flere jakker fra Aero Leather, og har maken til den på siste bilde - Aero Highwayman.
Min er i "Brown Front Quarter Horse Hide" som får en svært fin patina etter den er brukket inn.
Brukt den i 6 år og er meget fornøyd. Dine barn og barnebarn kan arve jakken - varer nok noen generasjoner.
Bare husk å ta riktige mål av deg selv - de er store i størrelse, og nummeret i jakkene kan være misvisende.
Største forumet på Aero jakker finner du www.thefedoralounge.com - under "Outerwear"
 
Redigert av en moderator:
Det var da ille lenge at DHL statusen har stått slik da:

Skjermbilde_zps062e46b9.png
[/IMG]

Men skal kanskje ikke klage, jeg slapp jo å vente i de 4-6 måneder som er vanlig når man bestiller herfra. Temperaturen utenfor tilsier jo heller ikke at dette haster veldig - MEN jeg er så spent:)
 
Sånne tråder er skumle, fikk jeg lyst på jeg også...

Hører gjerne din erfaring når den ankommer og etter litt bruk
 
Sånne tråder er skumle, fikk jeg lyst på jeg også...

Hører gjerne din erfaring når den ankommer og etter litt bruk

Hehe, kjøpte ny Belstaff i London i går. Min er derfor til salgs om noen ønsker en fet jakke. Selges for 6500,-
 
Da kom jakken min:mrgreen:
Første inntrykk er en vanvittig høy kvalitet, men utrolig stiv - den står jo av seg selv!

image_zpsbc6e0124.jpg


Den blir mykere etter hvert, fint at arvingene digget jakka - den er nok blitt bra når de overtar;)

Greg et eller annet lagde min jakke:

image_zpsc315ae63.jpg


"Wristshot";

image_zps2102b9b1.jpg
 
For å fremskynde innbrekking/passform er det fint å henge jakka i dusjen (med glidelåsen igjen), og dusje den med lunkent vann
i noen minutter til den blir gjennombløt. Ta på jakken, og bruk den noen timer - gjerne til kroppsarbeid med mye bevegelse, for så å la den tørke over natten liggende. Og vipps - jakken har formet seg etter kroppen din, og du har spart noen måneder med innbrekking..
 
Redigert:
Grattis,

Flere kjente som har denne Aero Leather Highwayman.
Bl.a. Daniel Craig

110b30x.jpg


og Mr. "House" Hugh Laurie

dqlqgw.jpg


Utrolig cool jakke, men vurderer fortsatt å selge min da min pondus er en smule stor for slike jakker ;)
 
Utrolig cool jakke, men vurderer fortsatt å selge min da min pondus er en smule stor for slike jakker ;)

Highwayman, Long Half Belt, 1950s Half Belt, Half Belt DeLuxe, 1950s Flight Jacket, Bootlegger, Teamster - alle disse jakkene fra Aero er jo litt "romslige" i passformen og passer derfor også til oss med litt "påsa";)
Men det blir kanskje ikke så fint om den er for kort? Bør rekke litt lengre ned på hofta enn beltet på buksa.

De kortere og trangere 1920s and 1930s jakkene fra Aero, skal man nok styre unna hvis man ikke er atletisk bygget.
 
For å fremskynde innbrekking/passform er det fint å henge jakka i dusjen (med glidelåsen igjen), og dusje den med lunkent vann
i noen minutter til den blir gjennombløt. Ta på jakken, og bruk den noen timer - gjerne til kroppsarbeid med mye bevegelse, for så å la den tørke over natten liggende. Og vipps - jakken har formet seg etter kroppen din, og du har spart noen måneder med innbrekking..

Takker for tipset, for se om tålmodigheten etter hvert tar slutt ved å innbrekke den naturlig - og da heller prøve denne metode.
Det er helt vanvittig hvor stivt dette skinnet er når det er nytt.
 
Du kan jo også gå en lang tur i skikkelig styrtregn, og sitte med den resten av dagen/kvelden til den tørker - anbefales.. :)
 
Har Aero sluttet å tvinge nordmenn til å betale både britisk OG norsk moms? Fant noen tråder på andre fora fra et par år tilbake, om hvordan Aero nektet å trekke fra VAT på ordre fra utenfra EU.
 
Grattis med to ting. Først og fremst den kule jakka. :) Og, dernest for å ha slik orden i gangen / garderoben.

* springer ut for å kjøpe garderobehyller *
 
Lett påvirkelig som jeg er, har jeg nå en pakke på vei fra Skotland. Ikke AERO men fra Alexanders leathers http://www.alexanderleathers.com/
fant en ferdig jakke i i det jeg tror skal være min størrelse. For sikkerhets skyld bestillte jeg med skinnprøver så jeg kan få en laged på mål hvis den som er på vei ikke skulle passe. Veldig hjelpsom dame jeg har hatt kontakt med der. Var bare å sende tilbake hvis jakka ikke skulle passe.


Status på pakka er som følger:


Item tracking history
Date Time Location Description
3/9/2014 23:28 International Hub Forwarded for export
3/9/2014 23:11 International Hub Received and processed
3/9/2014 16:39 Edinburgh West Depot Forwarded for processing
2/9/2014 16:29 Edinburgh West Depot Collected from customer