Advarsel: Bølgen & Moi Bergen

Medlem
8. mars 2010
Innlegg
3.475
Sted
Over fjorden
Var og spiste på Bølgen & Moi i Bergen her for litt siden, fant ut at jeg vil dele den opplevelsen med dere.

Først og framst: Maten var kjempegod, med unntak av noen poteter som var kalde..
(Rødvinen ble også servert med en temperatur på godt og vel over 20 grader.. Alt for varmt..)

Så maten er ikke problemet.

Servitøren blid og hyggelig, men totalt kunnskapsløs.
Hun kjente ikke hva som var på menyen, selv om denne var planlagt på forhånd (større selskap).
Hun viste ikke hvilket land rødvinen var fra.. Når det ble gitt beskjed om at vinen var for varm ble det møtt med et skuldertrekk
Hun kunne ikke svare på hva rettene var satt sammen av (og de ble følgelig dermed ikke presentert), men det skal sies at hun kom til bake med halvpresise svar etter litt tid på noen av spørsmålene

Den største streken i regningen var toalettene. Når vi ankom ble vi advart fra en annen gjest om at det var tomt for toalettpapir på dametoalettet, så handikaptoalettet burde benyttes. Dette var så grisete at det ikke innbød til bruk. Gulvet var tilgriset rundt toalettet og området rundt bosskorgen så ut som at det ikke var rengjort skikkelig etter alternativt bruk under julebordsesongen.....


Jeg kommer ikke til å besøke denne restauranten på lang tid, og ville ikke anbefale noen andre å besøke den.
Maten er god, men til prisen forventer man langt mer enn smakfull mat. Særlig renholdet var ikke verdig for en bensinstasjon en gang.. Når da servitøren i tillegg er kunnskapsløs så holder det rett og slett ikke mål.
 
Ikke bra. Alltid kjedelig når antatt fine steder underpresteres.

Du dropper vel en Mail til dem og gir dem sjansen til å 'forsvare' seg ? Greit å la dem vite at de har driti seg ut ;)
 
Det ble gitt utrykk for misnøye på dagen.
Jeg kommer selv ikke til å ta noe videre mot Bølgen, da jeg ikke arrangerte selskapet og jeg vet at arrangøren har personlig forbindelse til han som driver stedet.

Ellers ville jeg sendt en epost til ledelsen og fortalt om erfaringen min.
 
Når jeg leser dette tenker jeg på alle gangene jeg har kost meg på Bølgen og Moi når det lå på Lysverket..

Har ikke vært på Bølgen og Moi selv på en stund, men har hørt av flere venner at kvaliteten har forverret seg den siste tiden :(
 
Den største streken i regningen var toalettene. Når vi ankom ble vi advart fra en annen gjest om at det var tomt for toalettpapir på dametoalettet, så handikaptoalettet burde benyttes. Dette var så grisete at det ikke innbød til bruk. Gulvet var tilgriset rundt toalettet og området rundt bosskorgen så ut som at det ikke var rengjort skikkelig etter alternativt bruk under julebordsesongen.....

Mener det var Anthony Bourdain som skrev om at han ikke spiser på restauranter med skitne toaletter. Når man ikke klarer å holde det rent på kjente "problemsteder" som er åpne for publikum, kan man begynne å lure på hygienerutinene på kjøkkenet der ingen ser ;)
 
Mener det var Anthony Bourdain som skrev om at han ikke spiser på restauranter med skitne toaletter. Når man ikke klarer å holde det rent på kjente "problemsteder" som er åpne for publikum, kan man begynne å lure på hygienerutinene på kjøkkenet der ingen ser ;)

Har gjennom tidligere jobb sett kjøkkenet til de fleste restauranter i Oslo-området. Kan si såpass at det kun er to typer steder jeg spiser etter dette: hjemme, og der hvor jeg ikke har sett kjøkkenet.
 
Mener det var Anthony Bourdain som skrev om at han ikke spiser på restauranter med skitne toaletter. Når man ikke klarer å holde det rent på kjente "problemsteder" som er åpne for publikum, kan man begynne å lure på hygienerutinene på kjøkkenet der ingen ser ;)

Faktisk et prinsipp jeg selv prøver å følge....Vasker jo gjerne hendene før bestilling......

:rolleyes:
 
Vasker alltid hendene før mat og toalettbesøk, aldri etter, da jeg aldri griser. Man tar ikke på mat eller seg selv uten å vaske hendene først...æsj.