Adamskater's klockrecensioner - * nå med bezel-action *

Fin presentasjon, takk for at du deler! Alltid moro å lese igjennom slikt. :)

Et ur jeg ikke fått presentert her er nyforskaffelsen SPR043K1, eller Spork som noen sier.

Har ikke bildematerialet for å gi en heldekkende ameldelse foreløpig, men har gjort et aldri så litet bezeljob på den. Som jeg spurte deg mushkin på PM så lurte jeg på hvor treig bezeln skal være på denne. Monsteret snurrer jo som ingenting og Raven har et kallt mekanisk klikk ved vert snurr men den går mykt og fint den med.

Sporken her måtte jeg kile inn en negl i "tendene" for å få vrid den et kvarts varv.

Sagt og gjort, hentet kjøkkenkniven og løssnet Bezeln på samme måte som på min gamle SKX009. Den var dog noe letter siden jobben var blitt gjord på den tidligere (den hadde fått på seg Kermitbezel)

Vel av så fjernet jeg litt støvkorn og sprayet på silikonspray - noe som var anbefalt å gjøre hvis gasketene var tørket. (noe jeg ikke hade grund å tro at mine var). Sagt og gjort så trykket jeg tilbake bezeln men fant at den fortsatt var treig.

I runde två så tok jeg en runde med kjøkken kniven inne på gummit som ligger der og fjernet en milimeter høy ujevnhet og trykket resolutt fast bezeln igjen. NÅ snakker vi bezel-action

Leasons Learned:
1) rustfritt er veldig ripebestandig, særlig i denne finishen på de børstede delene (slant med kniven en par ganger men såg ikke spor)
2) bezeln trykkes best tilbake ved å legge den oppå hvor den skal ligge så snu den pent rundt og gi baksiden casen en resolut håndflate trykk, ved å lene hele kroppen in over så vertikalt rett ned som mulig.
3) det er morsomt å prøve å få fikset slike småtterier og gir mestringsfølelse

KVp7i.jpg

Veldig Explorer-vibb av denne uten bezel ;)

dJTm7.jpg

Her en plass var det noe grums i den tjukkegummipakningen

WChKj.jpg

Her var en del av løsningen

0Ekfk.jpg