A. Lange & Söhne-tråden

Selv er jeg av den oppfatning at Lange går til alt (nesten) :) Saxonia’en jeg anskaffet for overkant av 2 år siden har sittet på alt fra standard svart croco til nato og distressed skinnremmer. Jeg er riktignok av den yngre garde, så kan telle antall ganger dress brukes på en hånd i løpet av et år. Selv så bruker jeg den mer eller mindre bare til casual. De lærde kan strides, men syntes det funker helt topp. Legger med litt ulike kombinasjoner jeg har prøvd ut, har bestilt et knippe nye remmer som også skal prøves ut.
Jeg har brukt min Datograph på både canvas, nato, skinn, kroko med mer.. Den kler veldig mye forskjellig og jeg har selv en forkjærlighet for en kul Canvas fra Watchbandit f.eks..

Personlig syns jeg svært mange av klokkene til Lange kler litt kulere remmer enn standard kroko, men det blir smak og behag :)

Og hvordan er det å bytte remmer på disse? Redde for å skrape i gullet?
 
Og hvordan er det å bytte remmer på disse? Redde for å skrape i gullet?
Det er jo vanlige springbars, men riktignok i gull..Så med teip og riktig verktøy går det jo bra. For meg er det imidlertid en udiskutabel «deal-breaker» når remfester på et ur har riper og tydelige merker etter skifte av remmer. Det tyder på at en dust har eid uret tidligere.
 
Det er jo vanlige springbars, men riktignok i gull..Så med teip og riktig verktøy går det jo bra. For meg er det imidlertid en udiskutabel «deal-breaker» når remfester på et ur har riper og tydelige merker etter skifte av remmer. Det tyder på at en dust har eid uret tidligere.
Du mener horn?
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Gin
FC29C006-7CDC-4310-A93B-4AEB8DB4F1F5.jpeg

Latterlig fornøyd med denne :mrgreen:
 
Grattis! Du som plukket den opp fra Bjerke? Satt i en ukes tid og tenkte på en liten konsolidering for å kjøpe denne, men der kom du meg i forkjøpet:)

Jepp, det stemmer! Meget positiv opplevelse med å handle via Vintage & Pre Owned. Alt var detaljert og perfekt med tanke på tilstandsrapport og tilbehør. Føler de også har svært konkurransedyktige priser, særlig i kategorien klassiske klokker. Vil absolutt handle der igjen om riktig klokke dukker opp.
 
Jepp, det stemmer! Meget positiv opplevelse med å handle via Vintage & Pre Owned. Alt var detaljert og perfekt med tanke på tilstandsrapport og tilbehør. Føler de også har svært konkurransedyktige priser, særlig i kategorien klassiske klokker. Vil absolutt handle der igjen om riktig klokke dukker opp.
Godt å høre. Enig, prisen på denne var veldig attraktiv. Får håpe noen andre godbiter fra Lange kommer der med tid og stunder.