A. Lange & Söhne-tråden

Den integrerte lenken er og blir et massivt mageplask etter min mening. Noe av det som skurrer i mine øyne er at kassen er polert til høyglans mellom lugsene hvor den møter lenken, som på sin side har en børstet finish. Dette gjør at overgangen krasjer litt. Hvor lenke og kasse smelter sammen til en større helhet med en Royal Oak, Zenith Defy eller Rolex Submariner, så ser det med Odysseus ut som to elementer designet hver for seg som tvinges sammen. Kameravinkelen 3:00 ut i videoen viser godt hva jeg mener.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Lenken er et mindre mageplask på håndleddet enn av - er min mening etter å ha lekt med klokken i ca. 15 minutter. Jeg er dog helt enig i at den ikke er optimalt visuelt utført, selv om den er meget komfortabel. Jeg er ekstremt usikker. Skulle gjerne hatt den på håndleddet en uke for å dannet meg en ordentlig mening, for det er mange andre aspekter med klokken som er helt topp notch.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Sitter og glor på bildet ved 3:00 og tenker. Mon tro om det ville sett mer harmonisk ut hvis endlinksene gikk helt opp til bezelen? Jeg ville nok designet dette området slik at lenken klikket på plass rett under leppen av bezelen for å skjule overgangen (som på en Rolex Explorer), samt børstet kassen i samme finish som lenken i dette området for å dekke over det lille av overgangen som fortsatt er synlig.

Det blir uansett bare et tanke-eksperiment. Slik den står så fortsetter den å være en frustrerende klokke for min del. Som du sier: Det er så mange aspekter ved klokken som er utrolig godt gjennomført. Skiven er for eksempel helt fantastisk.

Redigert:
Jeg kom over følgende tekst på Lange sin hjemmeside: One of the most beautiful and discreet personalisation options is the engraving of your initials on the balance cock. This is even possible after the purchase and can best be carried out as part of an overhaul, but we also offer this service outside of maintenance.

Er det noen her som har erfaring med den type tilpassing? Hvis det gjøres ifbm. Service regner jeg nesten med at de graverer en ny, og bytter ut denne?
Etter noe som virker som en evighet fikk jeg endelig svar fra ALS pr e-post for noen uker siden. Noen hyggelige telefonsamtaler senere og jeg venter nå på utkast og prisoverslag på gravering. Dette vil nok ta litt tid i disse tider, men den som venter på noe godt osv.. Fikk vedlagte skisser med i den ene eposten, som viser hvilke plasseringer og typer gravering de tilbyr (beskrevet i filnavnet).
Initials backside (machine).jpegInitials flat (hand).jpegPin buckle inside (hand).pngRelief engraving (hand).png