Selges A-13A Pilot Watch

Medlem
29. aug. 2013
Dette er en litt spesiell klokke men kanskje på en annen måte enn mange andre, den er laget av en italiensk pilot ved navn Paolo som ønsket seg en kronograf som lignet på en Waltham A-13A, men fannt ingenting som han likte. Så hva gjør man som en litt halv-gal italiener? Jo, man lager sin egen klokke! Som sagt så gjort, etter å ha jobbet med dette i mange år hadde han til slut noe å dele, dette kan leses om i denne tråden på watchuseek

Klokken en er pilot klokke inspirert en av Weltham A-13a klokke som sitter fastmontert i noen typer fly som cockpit-klokke. Den har en sentrert kronograf funksjon. Paolo ønsket selvfølgelig å bruke Lemania 5100 til dette men da den ikke produseres lengrer måtte det bli ETA 251.264, som er quartz basert

Jeg vil si klokken lever opp til kravet, den er ekstrem lesbar og ytterst funksjonell som kronograf så det piner meg litt å kvitte meg med den da jeg har et svakt punkt for folk som gjennomfører det de tror på, men har noen andre hobbyer som trenger litt finansiering så derfor må den ut.

- Brushed stainless steel case
- 42mm diameter
- 13mm thickness
- 52mm lug to lug
- 20mm lug width
- 100 m water resistance
- Double coated, antireflective domed sapphire crystal
- Screw-down caseback
- Screw-down, signed crown
- ETA 251.264 quartz central minute counter chronograph movement
- Morellato cordura/kevlar strap with signed buckle

Kevlar reimen har en liten skramme, usikker om det er produksjons feil eller jeg som har dunket den bort i noe. Sannsynligvis det siste. Den synes ikke når jeg har den på da det havner under andre ended av reimen.

Jeg er første og eneste eier, og har kvittering fra august 2018

Tenker meg en pris på 6500,-
Kan ses i Oslo sentrum eller på Lørenskog

IMG_0540.jpeg
IMG_0544.jpeg
IMG_0543.jpeg
IMG_0542.jpeg

• Liker
Reaksjoner: FL23883