80s DBS Spm ifht hjul og felg!

Medlem
2. mai 2009
Innlegg
375
Hei!

Kan jo hende noen av dere kan hjelpe meg!?:)

Har ett prosjekt på gang DBS Super Sport landeveis racer fra siste halvdel av 80tallet fransk produsert ramme med Shimano Altus LT gear.
Har egentlig ingen planer om og bygge den om til fixie eller singelspeed, da dette er mitt første prosjekt og jeg ikke ha noen erfaring med sykkel skruing.

Dekkene som står på i dag er limt til felgene ( tror dette kalles for "pariser" også) Ett dekk bytte er ganske kostbart, da dette må gjøres over lang tid i flere etapper. Man kan gjøre det selv, men en spesial teip, men vet ikke om jeg er så gira på det.

Tror jeg rett og slett skal kjøpe meg ett nytt hjulsett.

Så mitt spm er, kan jeg kjøpe ett hvilket som helst sett med landeveis hjul og de vill passe?

PÅ forhånd takk!

mannnensomikkekunnele

ps:

kan poste bilder av ramme om det er nødvendig for at noen av dere skal kunne hjelpe meg!
 
Jeg ville ikke byttet pariserdekk selv, hvis du ikke har gjort dette tidligere. Rett og slett av sikkerhetsmessige årsaker.

Hvor mange gir har sykkelen, og hvor lang er lengden fra drop out til drop out? Tror det meste av dagens landeveishjul vil passe, men da må du evt space ut kassetten bak for å få riktig kjedelinje.

Marius