Atter en gang må jeg innse at det er lettere å kjøpe klokker enn å kvitte seg med dem, og atter en gang har jeg flere klokker enn forsvarlig i forhold til kontoen
Merke, modell og år:
Rolex 5513 fra 1966. (Serienummer 1410xxx)
Spesifikasjoner:
Modellnummer: 5513
Verk: Rolex cal 1520
Kassediameter: 40mm uten krone
Avstand mellom lugs: 20 mm
WR: 20 ATM / 200m (Trykktestet i vår til 100m ???)
Beskrivelse og tilstand:
Skiven er det spesielle med denne klokken. Gilt, stardust, tropical, meters first - mange fine beskrivelser
Forøvrig hadde lumestoffet på indeksene begynt å falle av så flere av markørene var helt hvite, uten lumestoff på. Tidligere eier (en av tidssonens vintage eksperter), sendte klokken til Steven Hale i London for å relume skiven, og forøvrig ta full gjennomgang og service på urverket. Resultatet er nydelig, og kan fort lure en til å tro at lumen er original. Det nye "lumestoffet" lyser forøvrig ikke, så ikke noe "give-away" der
Kassen har naturlig nok sine bruksspor og har nok vært polert opp gjennom årene. Men den er kraftig og ikke overpolert. Etter servicen i UK ble glasset byttet til en NOS superdome hos urmaker Lian i Trondheim, som også trykktestet klokken.
Urverket ble servet i august 2017 hos Steven Hale og fungerer som det skal og holder tiden meget bra.
Lenke: Klokken kommer på en Rolex US C&I rivet lenke i meget god stand, og som akkurat passer mitt 18,5 cm håndledd. Jeg har også en veldig bra 93150 som evt kan kjøpes til klokken i tillegg.
Dokumentasjon og historikk:
Jeg kjøpte klokken av GG her inne på TS tidlig i vår. Klokken kommer uten annet tilbehør enn dokumentasjon fra Steven Hale på service, samt at jeg mener jeg har trykktestdokumentasjonen fra Lian i fbm bytte av glass.
Annet:
Spesiell vintage sub! Ser nesten ut som en 300K sub, men koster bare brøkdelen
Sted:
Ås eller Oslo. F2F eller sending i posten.
Pris eller bytteverdi:
Hadde lumestoffet vært originalt på denne klokken, og hadde ikke skiven hatt noe chipping langs kanten, ville en gilt, tropical, stardust 5513 kostet opp mot 250-300K. Men heldigvis for prisen (
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending, evt straksbetaling ved F2F.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.
Redigert: