62GS revisited:-)

Medlem
12. feb. 2013
Innlegg
1.150
Sted
Litt vest
Dette er et merke jeg har vært nysgjerrig på lenge. Modellen ble lansert i 1967 og var merkets første med automatisk urverk. På Baselworld i år ble en nesten eksakt versjon lansert. Da jeg fikk anledning til å anskaffe uret for en uke siden var det bare å slå til:)









Modellen er altså Grand Seiko 62GS SBGR095. Her er et av bildene som gjorde at fattet over gjennomsnittet interesse for akkurat dene modellen.



Den nye versjonen 37,6 mm og 12,9 mm tykk, dvs 1,1 mm større diameter og 1,5 mm tykkere enn originalen. Siden den ikke har bezel bærer den større enn diameteren skulle tilsi. Tykkelsen er det eneste kan kritisere etter et par dagers bruk - et dressur bør kanskje være et par millimeter tynnere. Økningen i tykkelsen kan tilskrives bruken av 9S65-verket med hele 72 timer gangreserve.

Arbeidsutførelsen på både kasse (zaratsu-poleringen) og skive er helt fantastisk. Lesbarheten er også en positiv overraskelse pga en utrolig god kontrast mellom skive og visere - det hadde jeg aldri trodd siden fargeforskjellen er så liten.

Her er noen bilder som jeg (etter beste evne) har tatt med min mobil:












http://[URL=http://s1345.photobucke...BC67-1DA246CA3D9D_zpsxyilp0te.jpg[/IMG][/URL]
En morsomhet jeg leste forleden var som følger (fritt oversatt):

"Hvis du vil imponere andre kjøper du en Rolex, men hvis du vil imponere deg selv kjøper du en Grand Seiko".:D

:eek: Nei, nei, jeg har ikke tenkt å kvitte meg med Rolexene:)

Så er det bare å nyte livet:)

Mvh. Trond

 
Redigert:
Dæven, den var lekker! Jeg har egentlig lagt dressklokkebiten på hylla, men hylla brast.
Gratulerer så mye :)
 
  • Liker
Reaksjoner: trojen
Det er en forsiktig GS-trend som sveiper over sonen, og jeg må si jeg liker det! De har myye flott, og denne intet unntak.
Så gratulerer så mye med flott dress-ur :) Tipper denne ser fantastisk ut på en sort kroko-rem!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og trojen
Det er en forsiktig GS-trend som sveiper over sonen, og jeg må si jeg liker det! De har myye flott, og denne intet unntak.
Så gratulerer så mye med flott dress-ur :) Tipper denne ser fantastisk ut på en sort kroko-rem!

+ 1

Gratulerer! Jeg har virkelig fått øynene opp for GS, meget spennende og fine ur!
 
  • Liker
Reaksjoner: trojen
Gratulerer! Og som andre sier over: Genialt at GS begynner å tre ut av skyggen.
Ura er jo heilt geniale, og finish overgår alt anna eg har sett. Kvalitetskontrollen må vere streng der i gården!
 
  • Liker
Reaksjoner: trojen og Greg