5517 til salgs!

Prisen er selvsagt helt avsindig, men det er vel ingen som kjøper noe slikt for å sjekke tiden. Den er et rent investeringsobjekt, som i motsetning til mynter og frimerker har en bruksverdi. Investeringen er nok også sikrere enn mye annet. Jeg vet ikke hva disse klokkene kostet for ti år siden, men det var nok også en vanvittig Gaustadinnleggingskvalifiserende høy pris - som idag sikkert har doblet seg.

Et investeringsobjekt en kan ha på armen, dulte borti ting, vannskade, bli fraranet, miste i bakken, etc etc etc..

Skjønner godt at disse gjerne bor i bankboksen jeg...! Ikke pokker om jeg ville gått med invisteringen min på armen!

Og da er vel bruksverdien diskutabel.. :razz:

Jeg tror ærlig talt ikke dette er noe sikker investering. Greit nok at klokken er sjelden, men det får da være grenser.

Jeg blir ikke forundret om man kunne få en 5517 for 10 år siden for en 1/100 del av dagens angivelige pris på 90 000 £.

Jeg btalte under 1/10 av dette for min.
Hadde jeg visst at prisene skulle gå slik...
Jeg tenker av og til på han jeg kjøpte av.
Det er etter min mening vanskelig å forsvare en slik pris. Men pussig nok er det slik at jeg neppe ville selge den. Selv om jeg ble tilbudt det tidoble av det jeg ga.
Det er et tankekors.:D

Edit: min er en real bruksklokke. Fjellturer og snekring. Det gir en litt funky følelse å bange den rundt med tanke på den potensielle verdien den har.:cool:

Når vi snakker om MilSubs, Frodo...var det ikke snakk om en egen bilde- og historiespekket presentasjonstråd for klenodiet? Vi vil se mer av denne! :)

Jeg btalte under 1/10 av dette for min.
Hadde jeg visst at prisene skulle gå slik...
Jeg tenker av og til på han jeg kjøpte av.
Det er etter min mening vanskelig å forsvare en slik pris. Men pussig nok er det slik at jeg neppe ville selge den. Selv om jeg ble tilbudt det tidoble av det jeg ga.
Det er et tankekors.:D

Edit: min er en real bruksklokke. Fjellturer og snekring. Det gir en litt funky følelse å bange den rundt med tanke på den potensielle verdien den har.:cool:

Det er faktisk værre en en kjenning som løper rundt og bygger naust, mur, jobber i hagen etc med en helgull Rolex oyster. :D

Men ja, det er en slags bisarr sjarm ved det hele....

Strengt tatt sitter vel alle på dette forumet i glasshus når vi begynner å bli opprørt over priser på klokker, da de fleste av oss allerede har brukt langt mer på disse enn 90% (antagelse, har ingen harde tall) av befolkningen finner forsvarlig. Hadde jeg hatt penga til overs hadde jeg tatt den og aldri sett meg tilbake....trur eg (lett å være tøff i trynet når det uansett aldri blir aktuelt).