5167+14060m eller 5711

5167+14060m eller 5711

• 5167+14060m

Stemmer: 27 34,2%
  • 5711

Stemmer: 52 65,8%

• Antall stemmer
    79
Det blir en 5711 høres det ut som. For meg er det den flotteste klokken av alle uansett hva du putter i trynet mitt. Jeg har begynt å bruke min til hverdag og hairlines blir det veldig fort.. Jeg tror nok jeg hadde gått for en hverdagsklokke i tillegg. For meg var det magi å kjøpe nytt. Men det kan vel bli værre. Man må se en kliss ny for virkelig å forelske seg for livet.

Personlig ville jeg slått meg til ro med en 5167. Sporty, fresh og passer så og si til alle anledninger.
Ville uansett prøvd lykken på byttelånebørsen og lånt en 5711 over litt tid:)(Om dette er realistisk vet jeg ikke).

@xe3l: ja, 15202 er fantastisk. Men den er jo umulig å få tak i, iallefall hos Bjerke, enn så lenge. Ifølge Bjerke har det så å si vært leveringsstopp fra AP i lengre tid pga omorganisering (vet ikke hva det innebærer), men nå har visstnok kommunikasjonen tatt seg opp. Kanskje lys i AP-drøm tunnellen? Men AP er ikke PP. Jeg må vel være såpass ærlig at jeg er fasinert av PP, også pga merket. Skal det være en 15202 må det være en 1240. Jeg har også hørt mange "klager" på 15300/15202 som reneste ripemagneter, og ikke tørr å bruke dem som de burde bli brukt.

@Timekeeper: ja, målet må være en ny. Får håpe på å gå uberørt gjennom dype globale finanskriser, så kanskje tilgangen til PP øker...

@thomask: Personlig liker jeg ikke rose-utgaven. Hverken ift fargene og at farget gull ikke gjør seg særlig på en sportsklokke. Anågende polerte flater så er det få av dem på en 5167, spesielt ift en 5711.

@adamskater: hehe! Jeg innser at økende alder også gjør meg mer voksen (om jeg vil eller ikke), i motsetning til Pippi:) 5711 kler en mer sedat livsstil enn 5167. Mitt dillemma.

@Tek: tidlig oppe:)

Som mange av dere påpeker: kanskje jeg ikke vil få ro før en 5711 er i boks?

Redigert:
... @thomask: Personlig liker jeg ikke rose-utgaven. Hverken ift fargene og at farget gull ikke gjør seg særlig på en sportsklokke. Anågende polerte flater så er det få av dem på en 5167, spesielt ift en 5711.

Som mange av dere påpeker: kanskje jeg ikke vil få ro før en 5711 er i boks?

Hver sin smak, kan forstå argumentet med at gull kanskje ikke gjør seg på en sportsklokke, dersom man virkelig skal sporte med den ;)

Men ditt spørsmål synes jeg kan besvares med at nei, du vil ikke få ro! For noen ville det vært synd å begrense seg til å bli en 1-klokke-mann, men siden du for alle praktiske formål (du nevner jo at du ikke bruker 14060 nevneverdig mye) er det allerede, så vil vel en 5711 ikke legge de store begrensningene på klokkehverdagen? De polerte flatene tror jeg at du kan klare å venne deg til. Man kan vel se for seg at når man utfører de groveste av arbeid, så tar man av seg klokken? :)

• Liker
Reaksjoner: Genta
Når du er trøtt på din fina Aquanaut tar du på dig din SUB.
Når du er trøtt på din fina SUB tar du på dig din Aquanaut.

Når du er trøtt på din Nautilus tar du på dig din...Nautilus :D

Jag stemmer alltså på AN+SUB :D

• Liker
Med mindre man er på første11ren til AC Milan er ikke 5711 en "pulsklokke". Til alt annet...

FullSizeRender_zpso7ldhkjk.jpg

..og hvem vet. Kanskje tas den ut av prod. neste år i forbindelse med Jubileet - en av dem ryker garantert 5711/5712/5167 ;)

Redigert:
  • Liker
Med mindre man er på første11ren til AC Milan er ikke 5711 en "pulsklokke". Til alt annet...

;)

Jeg er så enig så enig, problemet er slike bilder, finnes ikke penere klokke!

5711 + 14060m er den perfekte kombo, men enn så lenge har jeg ikke fått plass på en 1. 11-er som betaler nok :eek:

Fasit: 5711 + 14060 :)
Der har du hverdag og fest. 5167 er svært fin, men ikke 160k fin. Suben dekker det behovet.

• Liker

..og hvem vet. Kanskje tas den ut av prod. neste år i forbindelse med Jubileet - en av dem ryker garantert 5711/5712/5167 ;)

Eller kanskje dagens 5711 får en make-over a la den APs 15202 fikk i 2012; med andre ord noen vellykkede grep i retning opphavet fra 1976 (f.eks. smalere visere og indekser, ingen sekundviser etc.). Det tror jeg i så fall vil være negativt for attraktiviteten til dagens 5711. Forrige versjon AP 15202 ser i alle fall rimelig døll ut i forhold til dagens oppdaterte versjon.

Befriende, objektive vurderinger fra en man kanskje skulle tro var inhabil i denne diskusjonen, @xe3l.

Til OP. Magefølelsen min sier 5711, men jeg hadde trolig ventet og sett om det dukket opp en ny Nautilus først.

• Liker
Det må han nok om han vil ha ny.. Men tviler på at Patek vil endre sin "øyensten" for folk flest. Men hvem vet.. Kanskje en Nautilus med Perpetual.. Eller en enkel 3711? Spennede.

Takk for innsatsen alle sammen!

21 mot 21 stemmer - dere bekrefter at jeg har et ekte dillemma:)

Som det kommenteres så er ikke 5711 en "pulsklokke". Aquanauten kler bedre sportsaktiviteter, hvilket jeg bedriver 2-4 ganger per uke. Jeg er heller ikke fan av å skifte klokke ift hvilke aktivitet jeg står ovenfor. I så måte er 5167 perfekt, den passer både til sykkel og dress!

Lenge har jeg tenkt at kombinasjonen 14060m + 5711 er det jeg ønsker, men jeg er litt usikker, empirien tilsier at jeg ikke skifter klokke etter aktivitet. Tror kanskje jeg må vente til min livsførsel passer en 5711 bedre, altså som min signatur tilsier:)

Jeg får heller leve med at 14060m-en ikke får så mye armtid. Jeg har ofte omtalt den som Rolex´peneste modell, den følelsen kan jo komme tilbake... eller jeg kan spare meg opp til en hvit Daytona som sommerklokke og avvekslingsklokke?

Dersom PP sportsmodeller kunne kjøpes nye i Norge ville situasjonen vært en annen. Mitt navn i sertifikatet er viktig og har en verdi (eventuelt noen som vet hvordan man skifter navn til Anders?). Iom at det "ikke er mulig" innfinner jeg meg med å ha fått tak i en helt fantastisk klokke - rett og slett digger min Aquanaut!!!

Skulle gjerne visst hvor lenge dette svaret er gangbart:( Uansett, takk for mange gode innspill!

• Liker
Reaksjoner: uret