50 -60k til min første Panerai

Medlem
30. aug. 2016
Innlegg
24
Sted
Oslo
Vurderer PAM 312 som min første Panerai (som flere her på forumet ser jeg). Vil ha en robust klokke som kan brukes daglig og som ikke taper seg veldig i verdi. Hvilken versjon av 312 vil dere anbefale eller hva bør jeg se etter? Eller har dere noen andre forslag til modeller?

Takker og bukker for innspill :)
 
Har sett på den, men må innrømme at jeg syntes 3 serien er litt finere og passer min stil litt bedre. Men det er jo en del modeller å velge mellom.
 
Med 3 serien regner jeg med du mener 312/320/321 o.l. og ikke 372 (selv om den er mye finere).
Ellers er den en flott 557 som er en "speilvendt" 372 til salgs på K/S.
 
Hmm ja den 372 var ganske frekk (ønsker ikke speilvendt). Ser det ligger en del på Chrono24, men forskjellig navn. Hva er de største forskjellene på denne modellen?
 
Med 3 serien regner jeg med du mener 312/320/321 o.l. og ikke 372 (selv om den er mye finere).
Ellers er den en flott 557 som er en "speilvendt" 372 til salgs på K/S.

For å være helt ærlig så kjenner jeg ikke alle modellen og hva som skiller 312/320/321 og 372. Skrev 3 serie siden det skiller seg fra PAM24 som ble nevnt tidligere. Er åpen for det meste :)
 
Gå for en tidlig PAM 24, da får du både en robust, vanntett, automatisk Panerai med ettertraktet tritium dial og visere.
Dette er en no-brainer.
Tom

Hva @Tom Henriksen sier. Masser av sjel og sjarm i PAM24. I tillegg ligger den bedre på håndleddet enn mange andre modeller fra Panerai.

BD8AA48B-B210-45D9-BB09-83AF95464F00_zpsbkkkad06.jpg

C8CA486F-9734-4DBE-B558-45E470A12D85_zpsmce7xnwa.jpg
 
Flere nye modeller bygger litt lavere enn de gamle. Så hvis du er ute etter f.eks. 312, så kan det kanskje være lurt å ta en titt på 1312... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Er det noen steder i Oslo der det er mulig å se på og prøve diverse Panerai? Arrangeres det treff? Kan stikke på Bjerke, men der er det begrenset utvalg.
 
Er det noen steder i Oslo der det er mulig å se på og prøve diverse Panerai? Arrangeres det treff? Kan stikke på Bjerke, men der er det begrenset utvalg.
Bjerke har normalt et OK tilbud. Ellers pleier Bjerke å ha en Panerai kveld hvert år i september/oktober - stikk innom nå, så kanskje du blir invitert;)
Repr. fra fabrikk til stede med mange modeller.
 
Vurderer PAM 312 som min første Panerai (som flere her på forumet ser jeg). Vil ha en robust klokke som kan brukes daglig og som ikke taper seg veldig i verdi. Hvilken versjon av 312 vil dere anbefale eller hva bør jeg se etter? Eller har dere noen andre forslag til modeller?

Takker og bukker for innspill :)

Mitt syn er at 312 er litt for høy til å brukes daglig. Men den er flott. Finn en PAM med manuelt opptrekk, feks ETA verk eller nye P.5000 (8dagers). 372 er også flott, men igjen, kanskje litt stor til daglig bruk - selv om den ligger bra pga fin høyde. Se på 510.
 
  • Liker
Reaksjoner: Telvestad
Må innrømme at 372 vokser opp som en favoritt. Er det noe forskjell på modellen/årstallene? Med uten plexiglass?
 
Må innrømme at 372 vokser opp som en favoritt. Er det noe forskjell på modellen/årstallene? Med uten plexiglass?
Nei - t.o.m "R" har de vært uendret*. F.o.m "S" årgangen leveres de nå med safir glass.
*Det har imidlertid visstnok vært endringer i selve urverket under veis, men eksakt hva disse har vært vet jeg ikke.