...

..
 

Vedlegg

  • IMG_20171127_004929.jpg
    IMG_20171127_004929.jpg
    87,2 KB · Visninger: 0
Datejust II har gått ut av produksjon og blitt erstattet med DJ41 (som har et "bedre" urverk og oppdatert/slankere kasse). Som er resultat har prisene på disse falt en del. Mener det ble solgt en DJII til rundt 50k her inne for litt siden. Husker ikke om det var med stål bezel som din, eller hvitt gull.
 
  • Liker
Reaksjoner: MaxXx
Tipper du vil kunne få i underkant av 50K, nærmere 45K. Eventuelt servicebehov vil kunne trekke ned prisen.

Jeg har begrenset tro på verdistigning på denne modellen, men verdien kommer nok heller ikke til å falle veldig på kort sikt.
 
  • Liker
Reaksjoner: MaxXx
Hvis du kjøper Rolex for å investere anbefaler jeg sterkt at du gjør litt bedre research neste gang. Som det er nevnt i denne tråden er ikke dette en veldig populær klokke.

Har du betalt moms på klokken ser du nok et tap på 15-20.000 kr om den skal selges fort i Norge.
 
En 2012 modell er jo snart moden for en service og en "DJ" er vel heller ikke blant de "hotteste", selv om det er et flott ur.

Jeg tror på maks 40K - jeg ville i hvert fall ikke betalt noe mer, når en service på 5-6K snart påløper.
EDIT, så nå at service var gjort til EUR 150 (!?), hva slags service er det?
Uansett gir det et negativt utslag på prisen hvis ikke det kan fremlegges mva. dokumentasjon.

En spell ny DJ-II koster vel 65K og er vel mulig å også få litt rabatt på, da blir ikke steget opp til en ny og bedre så voldsomt.

Når dette er sagt så er jo folk helt kokkos for tiden, så det skulle heller ikke forundre meg om du får solgt uret til +55K.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MaxXx
Behold uret, bruk det og gled deg over å eie et flott og varig ur.

Når det siden kribler i "impulskjøp foten" , ta en rask titt ned på håndleddet, pust meg magen og minn deg selv på at en god deal ikke alltid er det - bare fordi selgeren sier at dette er en god deal, uten da å nevne for hvem av dere;).
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og MaxXx
Hvis du kjøper Rolex for å investere anbefaler jeg sterkt at du gjør litt bedre research neste gang. Som det er nevnt i denne tråden er ikke dette en veldig populær klokke.

Har du betalt moms på klokken ser du nok et tap på 15-20.000 kr om den skal selges fort i Norge.
Ja det stemmer at jeg skulle ha gjort bedre research før jeg kjøpte klokken menn akk da viste jeg ikke om TS følgte litt på med på FB og fikk en tilbud som virka bra.
Tipper du vil kunne få i underkant av 50K, nærmere 45K. Eventuelt servicebehov vil kunne trekke ned prisen.

Jeg har begrenset tro på verdistigning på denne modellen, men verdien kommer nok heller ikke til å falle veldig på kort sikt.
Tipper du vil kunne få i underkant av 50K, nærmere 45K. Eventuelt servicebehov vil kunne trekke ned prisen.

Jeg har begrenset tro på verdistigning på denne modellen, men verdien kommer nok heller ikke til å falle veldig på kort sikt.
Om jeg hadde får 50k så hadde jeg ikke tapt så mye ellers beholder jeg den
 
Om jeg hadde får 50k så hadde jeg ikke tapt så mye ellers beholder jeg den

Som @Gin skriver; behold uret, bruk det og gled deg over å eie et flott og varig ur :)

Og neste gang "husker" du kanskje å inkludere MVA ved innførsel i regnestykket :oops:
 
Momsen har jeg ikke betalt, så jeg sitter igjen med mindre en 55k kr og en fin klokke

Uffda!
Du vet at det er et lovbrudd å smugle inn ur med verdi over den lovlige frigrense?

Har du betalt med kort, så skal du ikke bli overrasket om du snart mottar et brev fra tollvesenet. Bankene plikter å rapportere inn slike transaksjoner, som ikke er relatert til overnatting/bevertning i utlandet.
 
  • Liker
Reaksjoner: FaensOldemor
Uffda!
Du vet at det er et lovbrudd å smugle inn ur med verdi over den lovlige frigrense?

Har du betalt med kort, så skal du ikke bli overrasket om du snart mottar et brev fra tollvesenet. Bankene plikter å rapportere inn slike transaksjoner, som ikke er relatert til overnatting/bevertning i utlandet.

Der kom den!
 
  • Liker
Reaksjoner: Jensen92