4 Panerai Boutiques på 3 uker.

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Innlegg
4.700
Sted
Ingensted
I forbindelse med sommerens forestående Europa tur, oppdaget jeg at 4 av de stedene som vi allikevel skal innom, har egne Panerai Boutiques:)
München, Portofino, Milano og Luzern - noen som har vært innom noen av disse? Er det eventuelt verdt en liten omvei for å stikke innom noen av disse?
 
Jeg har ikke vert i noen av de, men noe sier meg du får en fantastisk ferie :) God Tur! :mrgreen:
 
Har vært i den i Portofino. Fin liten sak nede ved havnen (alt er jo nede ved havnen i den landsbyen). Ganske begrenset åpningstid så vidt jeg husker (var der i september for noen år siden).

Har til og med et bilde av den,før åpning etter den to-tre-timers lunsjen.

 
Munchen besøkt.

Det fine med Pan.bout. er at de representerer fabrikken og tar seg meget godt av paneristi som dropper innom.
Således ble besøket i Munchen en meget hyggelig opplevelse. Tilbud om alle slags forfriskninger og meget imøtekommende personale. Fikk sett vanvittig mange flotte ur, de fleste utenfor min rekkevidde. Den jeg fallt mest for var denne råtassen:
AD7126AC-DB34-46CC-980A-F202FF2CEA2F_zpsw6pnpiqg.jpg


Sammenlignet med min egen 424:
61AEBB67-D50E-4A25-A032-AD17524B9346_zpsur51j1wh.jpg
 
Portofino besøkt

En trist liten "kiosk" i forhold til München. Bitte-liten sjappe som var mer enn overfylt av 3 brautende Amerikanere som var innom der for å se på Pam i gull, så her tittet jeg bare inn.
 
Milano besøkt

Nok en en liten "nedtur".
Butikken var her fullstendig overfylt av masete asiatere. De urene som ble vist frem i monterne var fra standard sortimentets nedre del og ikke spesielt mer pulsøkende, enn et besøk hos Bjerke hjemme i Oslo.
 
Luzern besøkt.

Dette var et meget hyggelig besøk:)
Ingen andre "kunder" i butikken og en betjening som var kjempeglade for besøk. Vi gikk forbi butikken 2 ganger til i løpet av dagen og så heller ingen kunder der da..? Alle asiatene var vel i Buccerer på hjørnet, som er en helt vanvittig butikk med alt som er dyrt og deilig, spredt over hele 4 etasjer - en opplevelse. Priser på Rolex lå der ca -10% under Norske priser, såvidt jeg kunne se (jeg sammenlignet kun med BLNR).

Pam. boutiqen hadde mye spennende, bla en keramisk tourbillon, som er mitt drømmeur (NOK +700K.), som de villig viste frem - helt vanvittig flott! I tillegg hadde de på lager mange LE modeller som var morsomme å se.
Det regnet når vi var der og betjeningen sa at jeg kunne gå forbi i lunsjen deres, for å "stjele" en Panerai paraply, som de skulle sette i paraply stativet utenfor. De hadde nemmlig ikke lov til å gi bort noe til kunder som ikke kjøpte noe samtidig;) Jeg vil nok angre på at jeg ikke gjorde dette - var litt flaut å "stjele" med ungene på slep:eek:

B0FD2794-1AF3-42FC-9B5B-596D47155C1D_zpsjotbuft2.jpg
[/IMG]

E410BC2D-16DD-490A-806E-81F5328E0417_zpstrkeuwxl.jpg


C0C7E97E-1C4A-426E-A5DD-D8559E91357A_zpsrznakp1b.jpg