4 dager i klokkemekka - og unboxinng!

tee

Medlem
15. jan. 2010
Innlegg
18
Nettopp hjemme til kalde Norge etter 4 dager i Dubai. Aldri sett så mye dyre og fine klokker på ett sted. Alle de store (og små) var representert med egne butikker i kjøpesenterene, hotellobbyene hadde klokkebutikker osv. Imponerende kunnskap og serviceinnstilling på de ansatte! Helt utrolig for en nordmann som bare er vant med vanlig taxfree og Protid-forhandlere... Endte faktisk opp med å handle klokke i lobbybutikken på hotellet.

Gøy å se klokkene man drømmer om på nett i levende live. Ikke alltid bildene stemmer med virkeligheten! To klokker som knapt har gitt meg middelmådig inntrykk på bilder er Blanchpain FF og Zenith El Primero. I virkeligheten var det to helt fantastiske klokker som jeg godt kunne tenkt meg. Alle som er på utkikk etter en krono bør ta en titt på nye Zenithen! Ellers var omtrent hver eneste klokke fra JLC et vakkert skue i levende live. Vet hva som blir neste kjøp.

Orket ikke ta så mye klokkebilder, men har vel ett (dårlig!) fra lobbyen på Atlantis eller Burj Al Arab, og bilder fra kjøpet mitt:

Dubai142.jpg


Dubai546.jpg


Dubai547.jpg


Dubai548.jpg


Men hva f...??? Alpha? Skulle jo vært Omega!

Den nyinnkjøpte følger fadern sitt håndledd hjem for å ikke bidra så mye til fellesskapet (moms!), og han måtte en stopp innom Tyskland på vei hjem. Bilder av riktig innhold kommer i morgen eller fredag når han er hjemme med den.
 
Grattis med ny klokke! Skal selv til Dubai snart. Har noen spørsmål jeg håper du kan svare på:

1. Hvordan var prisene sammenlignet med Norge?
2. Hvordan var prutemulighetene? Mye å hente?
3. Vet du hva tax refundet blir?
 
Hehe, ikke noe kjempespennende det her. Er vel en av de mer vanlige Omega-valgene. Hadde siklet en del på JLC Master Calender/RDM osv, men mangelen på en god bruksklokke hadde gnagd en stund, så da ble det en solid Omega.

Dubai er billig, og prutemulighetene er gode, iallefall etter min standard. Sparte 8000 på denne i forhold til norsk listepris.

Tax refund? Det er det du som må forklare meg :p
 
Grattis med ny klokke! Skal selv til Dubai snart. Har noen spørsmål jeg håper du kan svare på:

1. Hvordan var prisene sammenlignet med Norge?

2. Hvordan var prutemulighetene? Mye å hente?

3. Vet du hva tax refundet blir?


1. Prisene er OK, og noen tusen kan du regne med å spare. Ikke forvent type -30% rabatt - det vet vi ikke eksisterer på merkevarer hvor produsentene vil beskytte prisene i markedet og du kjøper fra AD

2. Det er alltid lov å prute, og det forventes nesten. Ofte gode tilbud på kjøpesentrene.

3. Det er ikke VAT eller andre avgifter på klokker i Dubai. Ergo - NO tax refund for you!

Jeg kommer med en grundigere Dubai walkthrough innen kort tid

KAB
 
Grattis med ny klokke!
Gleder meg til å se bilde av nyervervelsen.
(Godt valg av oversiktsbilde forresten:JlC standen:))