372 som stopper

Medlem
10. okt. 2010
Innlegg
1.156
Sted
Oslo
Denne uken har jeg opplevd at min kjære 372 har stoppet mye tidligere enn den pleier. Og når jeg så trekker den, så får jeg ikke trukket den opp mer enn halvveis (føles det som).
Klokken er under et år gammel. Noen som har vært borti noe lignende?
 
takk for det, @Thomas84.
Jeg har lest tråden og mulig det er samme feil, men min sakker ikke. Den bare stopper, og vil ikke trekke seg opp fullt, av en eller annen grunn. Hva var problemet med din 422 igjen?
 
Redigert av en moderator:
Det var en 423, bare for ordens skyld;) Den gikk aldri som ei klokke. Med full gangreserve gikk den veldig fort, ganske greit midt på gangreserven, for så å sakke veldig av det siste døgnet. Den ble forsøkt reparert flere ganger på servicesenteret, men det ble aldri bra. Problemet ble bare flyttet den ene eller andre veien. Er klokka di norskkjøpt forresten? Har jo selv 372 nå, den går veldig bra heldigvis:)

Lykke til, håper det løser seg:)
 
Ja, min ble tatt ut fra Bjerke i mai 2014. Har gått helt upåklagelig til for noen dager siden. Rare greier.
Regner med at Bjerke rydder opp i dette.
 
Til info, så har den fungert helt utmerket de siste dagene. Men nå skal jeg på middag med Panerai/Bjerke til uken, så får vi høre hva de har å si. :)
 
At man kan ikke opptrekke fullstendig og at klokken kan stoppe før timene som er garantert av fabrikanten som gang reserve er forbi: Kan ofte bli et fremmed legeme inn i opptrekkings fjær eller klissete/tørket olje som har "sklidd" der.
At klokken stoppe plutselig noen ganger kan skyldes et escapement problem som Omega opplevde med de 2 første generasjoner av 2500 kaliber.
Det stemmer fra noe feil ved produksjon av delene.
Det er alt jeg kan si med kunnskapen min uten å bli urmaker ;)