3000M/10000FT Redningsaksjon

Raymond75

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2012
Innlegg
4.569
Sted
Bergen
Hei godtfolk!

Lenge siden jeg har hatt en unboxing her inne, men denne føler jeg fortjener litt oppmerksomhet!:)

Historien starter for ca 2 år siden da en nå tidligere kollega, tok med seg på jobb en Breitling han hadde kjøpt noen år tidligere.

Uret hadde stoppet og vedkommende kontaktet Bjerke som konkluderte det var på høytid med en service.

Men med bryllup på trappene så hadde ikke min kollega anledning til å bruke penger på service.

Jeg ga han et bud på klokken med tanke på at uret hadde stoppet og behøvde service. Men budet ble avslått da han mente klokken hadde en større verdi selv om omstendighetene skulle tilsi noe annet.

Så til nåtid, han hadde igjen kontaktet Bjerke som igjen anbefalte service men prisen hadde økt en del siden det første overslaget.

Med utfordringer i den økonomiske situasjonen, ble han litt betenkt på hva han skulle gjøre.

Jeg tilbø meg å øke budet fra to år siden og da vi ble enige.

Nå skal det sies at dette er ikke et ur jeg har vurdert tidligere, så for meg å kjøpe det og så sende på service, satt langt inne!;)

Men jeg må si at det "vokser" på meg.
Har fått en fornyet respekt for Breitling.

Da jeg overtok det så heller ganske trist ut!
Han sa det var hans stolthet og han elsket dette uret!

For meg så det mer ut som om han hadde "elsket" med det!:p

Ganske skittent og godt brukt vil jeg si.

Uret ble sendt til Lervik og var på spa i 7 uker!
Fremstår fantastisk i forhold til hvordan utgangspunktet var.

Polering gjort med hodet, nok og ikke for mye.

Jeg er kjempefornøyd.
IMG_20180321_174712.jpg
IMG_20180321_195545.jpg
IMG_20180321_200417.jpg
IMG_20180321_215533.jpg
IMG_20180327_115203_493.jpg
IMG_20180323_133102_307.jpg




Litt historie:

Det ble kjøpt i Hamburg i 2007.

Ble produsert fra 2003 til 2008.

Kom ut med 3000meter rating før Rolex.


Takk for oppmerksomheten!
 
Redigert:
Flott dykker. Jeg hadde en gang en Superocean. .som jeg ga bort i et svakt øyeblikk. Den tålte vannvittig mye juling og opphold i felt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Vet ikke hvor du holder hus hen i/rundt Bergen by, men jeg møtes gjerne over en kjeft kaffe, for å ta denne i nærmere øyesyn :)

Det må vi få til!
Sender deg en pm når jeg har litt ledig tid og når det er anledning for et lite "kaffeslabberas":)
Jeg bor rimelig sentralt i Bergen, ca 15min fra sentrum retning syd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher