30 års gave til meg selv - min første seiko

Medlem
24. mars 2020
Innlegg
8
Sted
Vestfold
Snart fyller jeg 30 år og i den anledning har jeg lyst til å kjøpe noe fint til meg selv.
Jeg har kikket på klokker i snart et halvt år og det blir for meg mer og mer åpenbart at Seiko treffer min stil best.

Det er imidlertid flere modeller som er aktuelle og jeg har ikke bestemt meg for hvilken modell enda, derfor lurer jeg litt på om noen her inne kan hjelpe meg med sine formeninger både hva som passer best til min stil og generelt litt formeninger rundt de ulike modellene.

Før jeg fant chrono24-siden har jeg vurdert ulike Seikomodeller inne på på klokkegiganten.
Jeg må innrømme at jeg var rimelig blank til å begynne med så jeg vurderte en rekke modeller før jeg innså at jeg ønsker meg en skikkelig automatisk klokke og ikke en kvartsklokke.

Da satt jeg igjen med SRPD99J1 og SRPB41J1 som alternativer. Siden har jeg funnet ut at det er en del mer å velge imellom. Spørsmålet er om ikke siste modellen blir litt for klassisk "dressklokke" ettersom jeg i utgangspunktet ønsker meg en hverdagsklokke til en ganske casual klesstil.

Litt om mine ønsker:
- Ikke for stor diameter (maks 41 mm) da jeg har svært tynne håndledd
- Maks budsjett ca. 10 000 kr.
- Passe til daglig outfit som er pene jeans og t-skjorte/genser (jobber i offentlig sektor, bruker ikke skjorte/vhals.
- Stål/sølvfarget lenke og svart/blå urskive.

Noen andre modeller jeg har sett på:

SARB033
SDGM003 (vanskelig å finne til salgs)
 
Likte den blå presage som du linka :)
Men personleg, om eg skal gå for ein ny presage så blir det denne ssa781j1 sidan den ser fantastisk flott ut live!
 
Ja, liker også den blå presage, men litt usikker på om den er noen god hverdagsklokke, føler den blir litt mer formell og passer bedre med dress noe jeg så og si aldri bruker.

Veldig fin den der ja, men dessverre ikke noe jeg ville kledd.
 
Jeg synes du har funnet veldig fine alternativer.
Min stemme går til sarb033 eller sdgm003. Det er veldig anvendelige klokker. Det er umulig å gå feil med en sort seiko på lenke.

Dette er farget av at jeg har en som min egen dagligklokke. Jeg mener at det er bare oss klokkeinteresserte, og noen få klesentusiaster som bryr seg om hva som "passer". Men det er ingen som med rette kan si at en sort klokke i moderat størrelse ikke passer i dagliglivet.

Forøvrig er vel sarb033 erstattet med sarx033

Lykke til
LarsB
 
Hva med SKX007 eller SKX009? Langt under ditt budsjett, svart/blå skive og passe størrelse.
 
Fra hva jeg leser er den en Alpinist på lenke du skal ha; moderat størrelse og utmerket til en mer casual stil.
Heller du heller mot en clean og dressy klokke syns jeg du skal boste BNP i disse tider og klaske til med en GS til 30-årsdagen.
Lykke til i jakten og grattis på forskudd med dagen! (bildet stjålet fra www om det skulle være noe som helst tvil...)
SeikoSBDC087-1_800x.jpg


 
Takk for tips folkens! :)

Alpinistklokkene blir nok litt stor diameter siden jeg har damehåndledd.

I lys av skattemeldingen er det nesten fristende å gå for en GS, men får tenke litt mer på det!
 
Jeg har en Alpinist, SARB017 riktignok. Den er ikke stor - 39mm, vel? Er de nye større?
 
Finish på SDGM modellene er helt rå. Har hatt både 001 og 003. Kjør på. Du blir ikke skuffet. Trodde faktisk jeg trodde jeg skulle like den sorte best, men den hvite ble faktisk min favoritt.

A.J.