<3 Klokke til skolejente <3

Medlem
10. aug. 2014
Innlegg
1.476
Sted
Sandnes
Størstejenta skal begynne på skolen til høsten og vi har trent på klokka på kveldene. Det begynner å klikke inn hvordan dette virker så snart kan hun klokka :p. Hun fyller året i slutten av måneden og jeg tenker at den perfekte gaven her må være et passende ur. Tenkte instinktivt på en Rolex i 31mm formodentlig med rosa skive, men innser at det fort kan bli perler for svin. Er primært redd for at hun skal miste klokken. Hvilke alternativer har jeg til la oss si rundt 10k? Kravene er mest mulig rosa, vanntett, mekanisk og slitesterk :)

Fyr løs
 
Jeg hadde implementert begrepene beater og dressur asap.
Samtidig vil jeg (forhåpentligvis uten å virke som en gammel grinebiter) si at det er litt tidlig å hive et status symbol som rolex på en 6-åring.

Mine forslag er et vintage militærur som tåler litt vann som hverdagsur.
Disse hadde stort sett moderate størrelser, er rimelige og slitt samt har en kulhetsfaktor.
Kansje kan hun glede seg over å vite at uret er fra det og det årstallet og landet underveis i undervisningen også?

Til fint ville jeg gått for en hamilton jazzmaster 34mm med blå skive. Eske ny.

Om fascinasjonen fortsetter ville jeg i det stille satt opp et lite klokkefond til konfirmasjon og dersom hun i ti års alder fortsatt er interessert og kansje også bitt av basillen ville jeg latt henne være med i butikker og bruktbutikker å prøve masse forskjellig for å lage en liste med sine tre favoritter og gitt en av disse til konfirmasjon (om smaken fortsatt gjaldt)

Lykke til.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Rød JS Watch Co 32mm:
http://www.jswatch.com/101-32mm/

101+ladies+red+4.jpg


Tror de ligger rett rundt 10k.
 
10k på en klokke til en førsteklassing?! Hvilke signaler ønsker du å formidle gjennom barnet? Er veslejenta ditt accessoar? Hvilke verdier ønsker du at barnet skal ha? Barn er opptatt av farger. La henne velge hvilke(n) Swatch/flik flak hun synes er finest. Begynn gjerne en form for klokkesparing til konfirmasjonsalder, men la barn være barn så lenge som mulig.
 
Redigert:
Hva med en sistem51?
http://www.swatch.com/en/sistem51/
Kommer i alle slags mønster som vil tilfredsstille barnet og far kan vite se det er et mekanisk ur..

Sistem51 har en diameter på 42mm, litt drøyt på en seksåring kanskje? Men det er en kul klokke da.

Ellers enig i at en klokke til 10k til en seksåring er noe drøyt. Det å lære seg klokka skikkelig er viktigere i den alderen enn prisen. Budsjett på en tusenlapp må være mer enn bra nok IMO. Husker selv min første klokke, den hadde nemlig Donald Duck reim, mao. reima var viktigere enn klokka:)
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Jeg fikk en flik flak da jeg begynte på skolen. Genial for en seksåring. Noe dyrere enn det trenger ikke klokker til barn å være.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM
Jeg ville kjøpt en klokke til et par hundrelapper, men hadde jeg tjent ti ganger mer enn jeg gjør ville jeg ikke hatt noe imot å kjøpe klokke til 10k. Det er en risiko for at den blir borte, men det er jo også kult (for henne) om hun kan bli voksen med en skikkelig klokke hun har hatt helt fra første klasse. Go for it!
 
Ok ser jeg får litt pepper for 10k antydningen og kan skjønne det. Min tankegang er som følger:
- hun har allerede hatt flik flak, den varte i 2 uker, ergo ønsker jeg noe bedre
- jeg ønsker å lære henne det motsatte av bruk og kast og ønsker at den neste klokken skal vare til komfen eller lenger.

10k var tatt ut av luften men poenget var at jeg ønsker et slitesterkt og vanntett ur. Primært mekanisk men ikke noe absolutt must. Tenkte kanskje jeg måtte opp ca dit? :cool:
 
Baby-g er det du ser etter hvis du vil ha slitesterke, vanntette. De er jo primært sigitale, me de har noen modeller med analog visning tror jeg.
 
Denne tråden passer fint inn i den (fiktive) DN D2-spalten hvor veloljede nordmenn diskuterer første verdensproblemer og utviser sin dekadens.

Det henger en klokke i klasserommet, og det ringer både ut og inn, regner jeg med. Man behøver ikke projisere sine interesser på sine barn. La barnet finne sin egen interesse. Kanskje sigarrøking eller ponnier, who knows.
 
Denne tråden passer fint inn i den (fiktive) DN D2-spalten hvor veloljede nordmenn diskuterer første verdensproblemer og utviser sin dekadens.

Det henger en klokke i klasserommet, og det ringer både ut og inn, regner jeg med. Man behøver ikke projisere sine interesser på sine barn. La barnet finne sin egen interesse. Kanskje sigarrøking eller ponnier, who knows.

Halvsurt og proppfullt av antakelser = lite eller ingen verdi

Hun trenger å møte opp til riktig tid, vanskelig å se klokken som du uten videre antar at henger i klasserommet hjemmeifra?
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen