24th - Hvilket ur får pryde armen?

UJU- den du fikk av din kone?

Jeg kommer til å bære min GMT IIC på julaften, må nesten ha en GMT når man skal holde styr på når julenissen kommer.
 
Tror jeg kommer til å kjøre Pam 233 på lysebrun Simona.

DSC04590.jpg
 
For min del må det bli denne:

07022010278.jpg

Der var den igjen jo! Long time no see...

Får den noe wristtime? Alltid vært så nysgjerrig på chronofighteren, dvs jeg har jo plukket på den noen ganger, men aldri kommet meg helt til å kjøpe en...
 
Det blir nok konfirmasjonsuret som bokstavelig talt "går som ei klokke"..
omega002.jpg


..eller kanskje DJ'en på dagen (hvis den blir ferdig fra urmakeren) og Omegaen på kvelden ;)
Rolex1811001.jpg
 
Til alle: Ja, jeg er fra Halden og JA: på TV3 ol. fremstår kanskje vi i Østfold som litt harry, hehe...
Jeg velger likevel å tro at jeg ikke er en av de.....:?

Når det gjelder Chronofighteren så får du ikke kjøpt den på Svinesund meg bekjent (er der ofte så burde ha sett den der) og har heller aldri sett noen andre med Graham på armen heller.
Det er absolutt IKKE noen vinterklokke. Grunnen er rett og slett at den tar for mye plass under gensere, jakker osv. Under skjorte kan du bare glemme den.
Som jeg har sagt tidligere, den er en utrolig magnet, men om det skyldes klokkens design eller dens omfang og farger (min modell ihvertfall) vet jeg ikke, men jeg sto foran dommeren i retten med den på armen en tidlig september og han klarte rett og slett ikke å rive øynene vekk fra den. Like greit da jeg hadde en dårlig sak, hehe...
Ikke klokken som får MEST wrist-time, men likevel en jeg ikke slipper. De taper seg utrolig second hand så kommer du over en fin en på bruktmarkedet må du ikke finne på å gi for mye for den...

29122009228.jpg
 
Til alle: Ja, jeg er fra Halden og JA: på TV3 ol. fremstår kanskje vi i Østfold som litt harry, hehe...
Jeg velger likevel å tro at jeg ikke er en av de.....:?
29122009228.jpg

Denne er jo knalltøff og samtidig noe av det nærmeste du kan komme veggur på arm!:eek:
 
For å fortsette OT: Det er noe styggpent over den klokken jeg tydeligvis ikke klarer å slippe. Har hatt en "dragning" mot denne siden jeg så den første gang. Problemet er jo som du sier at den er ikke et spesielt økonomisk objekt og gå lei av:p

De dukker opp på finn fra tid til annen, og har vært nære på noen ganger...
 
Det blir affeksjonsverdien som rår på en så viktig dag.
Så da blir det enten denne, som far fikk av meg ett år før han gikk bort og som jeg fikk tilbake etter hans bortgang.

0cc8494d.jpg


Eller denne som var et av urene jeg fikk av min kjære kone i 40 årspresang i Geneve.

c7ece726.jpg


Det Longines Flagship-uret der, er det L4.795.4.72.2?
 
For min del må det bli denne:

07022010278.jpg

Selv for en Haldenser blir jo den klokken voldsom!


Selv kommer jeg til å bruke Sandoxen jeg fikk av farfar for et par år siden(han lever enda);)
Det eneste som bekymrer meg med den klokken er at det er sprekk i glasset, og at den går typ 5 sekunder for sakte hvert minutt.
 
Farspåvirkning kan være bra...

(Litt off-topic, men det slår meg at mine evt barn neppe kommer til å ha samme nostalgiske forhold til "fars klokke". Hvor gøy er det å arve en hel samling liksom. Bortskjemte jævler. Skal selge hele skiten før jeg tar kvelden. Minus ett. ;) )
Min far har gått rundt med sin gamle Rolex GMT "Pepsi" på sitt håndledd siden jeg var en liten knøtt. Som 40-åring (!!!!!) så våknet jeg plutselig opp en morgen og tenkte: "Rolex! Faen jeg skal ha meg en Rolex!" Nå lar jeg minstegutten skru litt på Subben innemellom...
 
Navitimer tenker jeg. Og bestefars gullklokke under middagen, første jul uten ham.