Skulle selge 1675-en min, men endte opp med byttehandel til en klokke jeg ikke vil selge. Så da må dessverre denne flotte Zenith-en ut.
Merke, modell og år:
Zenith El Primero Chronomaster Classic Cars fra 2017
Spesifikasjoner:
Modellnummer: 03.2046.400/25.C771
Verk: Zenith El Primero Calibre 400B (36,000 VpH)
Gangreserve: 50 timer
Kassediameter: 42mm uten krone
WR: 10 ATM / 100m
Beskrivelse:
Sporty Zenith med det berømte El Primero-verket som tikker med en frekvens på 36 000 VpH. Stilig og svært "levende" skive med Genevè-striper og tricolor sub-dials. Toppet med røde visere blir dette sporty, maskulint og aldri kjedelig! Kassen blander polerte og børstede flater i et stramt og industrielt design. Og digg urverket som er synlig gjennom glasset på baksiden! Like vakkert som urverkene fra AP, BP, etc.
Klokken er forøvrig omtalt her inne også: https://www.tidssonen.no/zenith-el-primero-classic-cars/
Tilstand:
Klokken er snart 2,5 år og brukt i rotasjon med andre ur. Svært pen, med uungåelige hairlines, som man kan se på bildene. Urverket går svært nøyaktig, og jeg har målt det til ca +1 sek/døgn over de siste dagene. Skinnremmen er meget bra, men naturlig nok har den noen bruksspor.
Dokumentasjon og historikk:
2017-modell. Jeg fikk klokken i en byttehandel for litt siden. Klokken er komplett med ytter- og innerboks, booklets, sertifikat stemplet USA, samt norsk forsikringstakst.
Linker:

ZENITH - Swiss Luxury Watches & Manufacture since 1865
ZENITH Official Website - Swiss luxury watches for men and women: the Future of Swiss watchmaking since 1865.

Review: Zenith El Primero Classic Car :
Zenith's contribution to the watch world has been remarkable by any measure. For starters, it was the first manufacture to create an automatic integrated column wheel movement, fondly known as the El Primero. More recently, its increasing staple of well-priced and attractive watches with...

Sted:
Ås eller Oslo. F2F eller sending i posten.
Pris eller bytteverdi:
Nypris på klokken er 61 700,-. Jeg tenker å be om 45k for min, men bud er lov
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending. Evt F2F Oslo på dagtid.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.
Vedlegg
-
04.jpg245,9 KB · Visninger: 0
-
06.jpg226,9 KB · Visninger: 0
-
08.jpg179,5 KB · Visninger: 0
-
10.jpg245,3 KB · Visninger: 0
-
12.jpg270,7 KB · Visninger: 0
-