2017 Re-issue: Ref 2446 Mark 3 (1966) ('Autavia Rindt')

Medlem
6. des. 2013
Innlegg
10.967
Denne er en seriøs kandidat til en DaytonaC. :) Hvis de da ikke "screw it up".

http://autaviacup.com/matches/70

01-2446-Mk3.jpg


TAG-Heuer-Autavia-Cup-Winner-Rindt-Ref-2446-Mark-3-aBlogtoWatch.jpg
 
...også er det litt spennende at jeg har mast om reissue av Heuer Bund de siste 3 årene i Basel, og at produktdirektøren i år smilte og sa "minn meg på spørsmålet ditt igjen om 2 år" ;) Og typisk utviklingstid på nye klokker er jo generelt rundt 2-5 år.

Det er en long shot, men dersom TAG først har begynt å grave litt mer i historiebøkene, så skal man aldri si aldri.
 
Er jo det biver har drevet med en stund, og han gjør vel det nå også?

Vel, nøyaktig hva den mannen gjør er det vel nesten ingen som vet. Men det er vel en del som tyder på at han heller, de siste årene, primært trekker ting i motsatt retning av hva entusiastene foretrekker.

Autavia pluss resten av nyhetene som kommer neste år er vel heller et unntak tror jeg. Spesielt Monaco reissuen kan jo bli riktig så flott.

Syns bare det er synd at de også med drive med ting som dette ;)

 
Vel, nøyaktig hva den mannen gjør er det vel nesten ingen som vet. Men det er vel en del som tyder på at han heller, de siste årene, primært trekker ting i motsatt retning av hva entusiastene foretrekker.

Autavia pluss resten av nyhetene som kommer neste år er vel heller et unntak tror jeg. Spesielt Monaco reissuen kan jo bli riktig så flott.

Syns bare det er synd at de også med drive med ting som dette ;)


Tja. Urentusiaster er vel en liten målgruppe.
Slike kampanjer appellerer nok til større målgrupper.
Har mange kollegaer uten klokkeinteresse som kunne tenkt seg en Tag. Viser vel bare at markedsføring til Biver funker.
 
Tja. Urentusiaster er vel en liten målgruppe.
Slike kampanjer appellerer nok til større målgrupper.
Har mange kollegaer uten klokkeinteresse som kunne tenkt seg en Tag. Viser vel bare at markedsføring til Biver funker.

Sa ingenting om at det ikke fungerer salgsmessig :) Men de vinner ingen poeng hos entusiastene, kanskje tvert i mot.

Det ser vi jo spesielt her i Norge, hvor TAG sin status nok kan sies å være innflatert i det brede markedet (populariteten er eksepsjonell sammenlignet med mange andre land, se bare på Sverige), men nærmest urettferdig lav blant mange av de som identifiserer seg selv som entusiaster.

I det lange løp tror jeg genuint gode produkter vinner over de som primært baserer seg på markedsføringsfyrverkeri (for de som baserer seg på sistnevnte kan ikke treffe blink i å fornye seg hver eneste gang), og med et merke som TAG Heuer kunne de bygget en tydeligere identitet rundt sin unike historie. Eventuelt spunnet ut "Heuer" som et eget undermerke.

Istedet velger de å gjøre ting som er tilgjengelig for alle andre merker: betale kjendiser og satse på alle mulige stilretninger samtidig.

Det er å pisse i buksen for å holde det varmt, IMHO.