Solgt 2017 Panerai Radiomir 1940 PAM 572

Consigliere

Støttemedlem
Medlem
7. mars 2014
Innlegg
4.442
Grunnet tung investering i hytte på fjellet bør jeg nok slanke klokkebeholdningen noe, og det er med tungt hjerte jeg legger ut min flotte Panerai 572.

Panerai 572 00.jpg


MODELL
Panerai Radiomir 1940 PAM572

ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt ny av meg 27. mai 2017 hos Urmaker Bjerke AS.

TILSTAND
Klokken er meget pen, og har vært forsiktig brukt.

Kassen og spennen har noen små hairlines, og det er noen ørsmå merker etter bytte av reim på undersiden av reimfestene. Ingenting som ikke vil forsvinne etter en lett polering. Klokken har selvfølgelig aldri vært polert.

For spesielt interesserte kan jeg også nevne at Urmaker Bjerke har gravert et lite nummer på undersiden av reimfeste kl. 11.

BOKS OG PAPIRER
Kommer komplett slik den ble levert ny; med treboks, sertifikat etc.

NÆRMERE BESKRIVELSE
Time-, minutt- og sekundviser. Sort sandwich dial med beige indekser og visere. Sort alligator reim med beige tråd.

Inhouse P.400 automatisk urverk med off-center micro-rotor i tungsten. 72 timers power-reserve, vanntett til 100 meter.

Kassen måler 45 mm, men er meget slank med sin 12,2 mm høyde. Klokken oppleves ikke større enn en 44 mm. Luminor 1950-kasse, snarere tvert imot.

https://www.ablogtowatch.com/panerai-radiomir-1940-3-days-automatic-pam572-watch-new-p-4000-movement-hands/

PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Kr. 67 500,-

Ny pris er kr. 94 900,-

Foretrekker F2F i Kristiansand evt. Oslo.

Ved eventuell sending skal klokken forhåndsbetales, og risiko ved forsendelsen er kjøpers.

BYTTE/DELBETALING
Jeg er åpen for bud og kurante bytteforslag som er edruelig priset - det verste som kan skje er at jeg takker høflig nei.

REFERANSER
Jeg har kun gode tilbakemeldinger både som selger og kjøper, søk meg opp i GG-tråden.

For ordens skyld, noen av bildene er hentet fra nettet.

Panerai 572 0.jpg


Panerai 572 01.jpg


Panerai 572 03.jpg


Panerai 572 04.jpg


Panerai 572 05.jpg
 
Redigert: