2 dager fri i Miami

Innkvarter deg på et fett hotell på South Beach. Dra på nattklubber som LIV og Space. På dagtid, ta deg en dukkert i havet og dra til Everglades f.eks.
 
Jeg kan også anbefale Everglades!

Lei deg en fet Ford Mustang å kjør nedover Key West. Det er en herlig biltur:)
 
Florida

Lei deg en morsom bil og kjør rundt. Ganske mye å kikke på. Everglades, key west, alligator alley eller Kennedy space center;) god tur.
 
Lei deg en morsom bil og kjør rundt. Ganske mye å kikke på. Everglades, key west, alligator alley eller Kennedy space center;) god tur.

Første pri: lei en cool bil og kjør til Key West med overnatting, ut med båt og fiske Tuna, Snapper og Blue Marlin hvis det er tid til overs. Innom Ft.Lauderdale og en tur på Shooters. Ennå litt tid til overs (med bil): Opp til Palm Beach.
OG se et par Miami Vice episoder (de gamle) før avreise for motivasjon.
God tur. Det kan bli hektiske to dager.:cool::rolleyes:
 
Jeg vet at jeg hadde håpet at Heat hadde hjemmekamp, og at det var en ledig plass på american airlines arena. Det å se LeBron James akkurat nå vil om noen år være som å ha sett Michael Jordan i hans storhetstid. Noe du virkelig kan fortelle dine barnebarn om.
 
Jeg vet at jeg hadde håpet at Heat hadde hjemmekamp, og at det var en ledig plass på american airlines arena. Det å se LeBron James akkurat nå vil om noen år være som å ha sett Michael Jordan i hans storhetstid. Noe du virkelig kan fortelle dine barnebarn om.

Glem ei heller Dwyane Wade :cool:

Do it!
 
Jeg kan også anbefale Everglades!

Lei deg en fet Ford Mustang å kjør nedover Key West. Det er en herlig biltur:)

Dette kan definitivt anbefales! Råeste biilen/turen! Bare plass på fotgjengene i gangfelt. "clutchslure" seg sakte i gang kan ikke anbefales...
 
Hadde det vært meg hadde jeg bestilt en dag med fiske etter Tarpon i Biscayne Bay. Det er som å fiske Ferrarier med fluestang.

Om ikke det frister, kan jeg anbefale å kikke på alligatorer hos Billy Swamp Seminole Tribe of Florida: Billie Swamp Safari: Rides: Airboat Eco-Tours

Denne kom litt for nær båten. Guiden måtte jage den med en stokk.
BillySwamp_zps40e48f17.jpg
 
Kennedy Space Center! Kennedy Space Center! De har en Saturn V-rakett og en romfergesimulator!
 
Heisann

To dager er ingenting i Miami. Hvis jeg var deg ville jeg holdt meg på South Beach, leid sykkel, syklet rundt og sugd inn atmosfæren. Det eneste riktige stedet å bo er på South Beach nord for 10th street men ikke så langt opp at det bare blir resort-hoteller. Nedenfor 10th street får du med deg afroamerikanere med "hoppe-biler", og for langt nord blir det bare kjedelig. Anbefaler et hotell mellom 10th og 17-18th street. To dager er lite, men da kan du i hvert fall si at du har opplevd litt av South Beach, ha grunnlag for å synse litt og faktisk kunne uttale deg om stedet.

Når det er sagt så var jeg nesten tre uker på guttetur i Miami, Everglades og Key West i april og mai i fjor, og dette er selvopplevde ting/opplevelser jeg kan anbefale:
  • Kennedy Space Center, hvis du drar hit må du prioritere bussturen som tar deg rundt på anlegget. Den inneholder stopp og omvisning i det tidligere kontrollsenteret og på selve oppskytningsfeltet. I tillegg får du sannsynligvis med deg alligatorer i forbifarten når bussen kjører rundt ute i sumpen som Space Centeret ligger i.
  • Everglades City: Det går to veier inn i Everglades, hvis du tar den sørlige kommer du etter hvert til Everglades City. Dette er ingen by, men et par hus med en bensinstasjon, et motell, en skole og noen restauranter. En kul kontrast til Miami, og skikkelig hillbilly-sted. Selv om det ikke smaker noe særlig bør du prøve gator-burger og sweet potato fries bare for å ha gjort det. Innsidertips: Hvis du skal kjøre vifte-båt inn i sumpen for å se alligatorer må du kjøpe turen fra tjukkasen på bensinstasjonen/bait-and-tackle/sub-way-en. Han selger turer som foregår på et privat område og som det ikke reklameres for. Disse overgår de andre tilsvarende turene jeg prøvde andre steder i Everglades. Guiden på disse turene lokker frem alligatorene med marshmellows, og du får dem så nærme du selv tørr.
  • Key West: Vi forlenget oppholdet vårt her, og jeg skal garantert tilbake. Nydelig sted, veldig bra fest om kvelden hvis du er på utkikk etter det og mye å finne på. Selv om det er mange mindre bosteder oppover i byen anbefaler jeg å bo på et hotell med egen strand. Vi hadde undersøkt en del på forhånd og endte på The Reef. Egen strand, gåavstand til sentrum og generelt veldig fint. På hotellstranden leier de ut vannscootere for å kjøre rundt øya med innlagt frikjøring hvor du kan herje til du blir lei før turen fortsetter.
  • Rachels: Veldig mange som har vært ute og reist skryter av å ha funnet restauranter som serverer "verdens beste biff" og "den beste biffen jeg noen gang har smakt". Jeg også;). På vei fra Miami by til flyplassen ligger Rachels hvor jeg spiste en biff som går inn på topp fem biffer jeg har spist i edru tilstand. Rachels er en institusjon der borte som alle kjenner til. Det er verdt å nevne at det foregår stripping der i tillegg. På regningen står det bare biffrestaurant, så uproblematisk å betale med firmakortet.
  • Shopping: Skal du klemme inn dette på to dager må du være effektiv. Foreslår enten Lincoln Road på South Beach eller Aventura Mall litt utenfor byen. Sistnevnte er upscale shopping, og du finner bra med klokker der. (Samt veskemerker som er poppis i Norge, Tory Burch, Pucci++, hvis du trenger noe til noen hjemme)

Kos deg på tur, du kommer garantert til å ville dra tilbake!
 
Takker så mye for mange gode forslag:D

Drar nå på søndag og skal selvfølgelig bo på helt "feil" sted synes det som - 43rd street på Miami Beach, men det er der konferansen jeg skal være med på er, så det får jeg bare akseptere.
Skjønner at 2 dager er lite, spesielt når disse "splittes" før og etter "jobbdagene", slik at det blir for langt både å dra til Key West og Kennedy Space Centr.:( Everglades+fiske+seiltur inviterer arrangørene på, så det får jeg med meg:cool:

@Bille skriver at syd for 10th. street på South Beach er området å "henge rundt i" en dag eller to, men lavere numre enn 10th er vel South Point, eller er jeg på helt feil sted??
 
Redigert av en moderator:
@Bille skriver at syd for 10th. street på South Beach er området å "henge rundt i" en dag eller to, men lavere numre enn 10th er vel South Point, eller er jeg på helt feil sted??

Hei igjen

Arrangørens tur bør du absolutt få med deg! Hvilket fiskeslag det er sesong for varierer, og selv om det var sesong for deep sea fishing da jeg var der i april/mai i fjor fikk jeg ingenting. Men du har sikkert bedre fiskelykke ;)

Jeg visste ikke at det var noe skille mellom South Beach og South point, men hvis du får leid deg sykkel sykler du bare sørover fra hotellet ditt så langt du orker. Det er stort sett sammenhengende strand på østsiden med unntak av parken på midten. Det er delvis oppbygd boardwalk og litt hardere sand du fint kan sykle på. På stranden lengst sør ser du de typiske pastell/neon-utkikkstårnene til badevaktene. På veien opp til hotellet ditt kan du sykle en eller to gater inn for stranden og få med deg mange Art Deco-bygningene.

Hva slags jobb har du som legger kurs til Miami:confused:


Mvh. Bille
 
Redigert av en moderator:
Er nå kommet tilbake fra Miami turen og takker for alle gode forslag.

Jeg fikk med meg det meste som var foreslått her på sonen, slik som å leie en fet bil (Corvette Stingray 2014) og kjøre ned til Key West.
Fikk også til en grytidlig Everglades tur med nærkontakt med vanvittig mange dyr, ikke minst flere alligatorer på opp til 10 fot.
Fisketuren som ble foreslått her, droppet jeg heldigvis. Tror ikke huden hadde tålt en dag i sol på sjøen. De som hadde vært med på dette opplegget ble vanvittig solbrente og sjøsyke.

South Beach var kult, men litt "mye", så det var helt greit å bo lengre nord på Miami Beach. "Fountain Bleu" området hadde nok av barer og restauranter for de dager som vi var der.
Det var også en ganske heftig UR-butikk i dette komplekset, som hadde det meste av det som er dyrt og deilig :mrgreen:
Fikk mye oppmerksomhet for min GMT BLNR i denne butikken, denne hadde ikke han som jobbet der noen gang sett IRL selv - litt rart kanskje, ikke akkurat årets nyhet:confused: Samma det, han så på min GMT mens jeg fikk leke med en SkyDweller:mrgreen:
FECE6055-4C1A-469F-BB41-01A501D10784_zpsqd8cesja.jpg
[/IMG]