1981

Medlem
3. sep. 2012
Innlegg
879
Sted
Bergen
Har lenge hatt lyst på en klokke fra 1981, og det er mange grunner til det. De viktigste må være at jeg
kom til verden det året og at jeg har lyst på ett Seiko vintage ur. Jeg har sett og letet litt rundt, men
ikke funnet noe som var av interesse hittil. Så plutselig dukker det opp en Seiko 6309-7040 fra nettop 1981!
Jeg kontakt med selger for å prøve å få til en handel, men selfølgelig har noen kommet meg i forkjøpet og
klokken er solgt til en annen.

Dette var skikkelig kjedelig fordi denne her kunne jo ha slått flere fluer i en smekk: ur fra fødselsåret mitt, vintage Seiko og den mangler i Seiko badeklokkesamlingen min.

Noen dager senere har jeg fått en PM på WUS, og da klarte ikke forrige kjøper å komme opp meg spenna.
Tok ikke lange tiden, litt forhandlig på pris og så var Paypal transaksjonen gjennomført og klokken er
på vei til meg:)

Litt info:

Seiko 6309-7040 er tredje generasjons Seiko diver(1976-1988) og en av forløper til SKX007/009 som de fleste her kjenner
tileller har i sin samling. Siste modellen som hadde "cushion-case" før 6309-7290 som fikk "slimmed down case"
some vi finner igjen idag på feks. SKX007. Litt artig info: Ed Harries brukte en slik i filmen Abyss, Martin Sheen bruker en i Apocalypse Now og Mick Jagger har hatt en.

Inne i denne sitter urverket 6309, 17J 21,600 bhp non hacking og quickset dato/dag funksjon.

Nok prat og blider for tur:)









Så ved siden av 6309-6290, og denne var samme genrasjon men fått en annen kasse. Denner finner vi igjen på SKX007/009 idag.






 
Flotte greier. Jeg er full av lovord om min 1980 modell som jeg nettopp fikk tak i.
Rett og slett en utrolig godt designet klokke som tåler tidens tann. Enjoy !

 
Grattis. Veldig morsomt å se hvordan samlingen din bare vokser og vokser. Jeg håper (og tror) at du en dag har en samling bestående av samtlige dykkere Seiko noensinne har produsert. :)
 
Grattis. Veldig morsomt å se hvordan samlingen din bare vokser og vokser. Jeg håper (og tror) at du en dag har en samling bestående av samtlige dykkere Seiko noensinne har produsert. :)


Takk @runes En dag så blir den komplett, men blir nok bare automatiske i den. Quartz og kinetic blir nok ikke med. Kommer til å ta tid, men desto mer jakt og gøy på veien:)
 
Redigert av en moderator:
Takk @runes En dag så blir den komplett, men blir nok bare automatiske i den. Quartz og kinetic blir nok ikke med. Kommer til å ta tid, men desto mer jakt og gøy på veien:)

That goes without saying. :) Det er jo de mekaniske som har sjel og hjerte. Quartz og kinetic er for revisorer og andre petimetere. ;):p
 
Redigert av en moderator: