1971 Tudor Prince Oysterdate, reparasjon \ service

Medlem
28. juli 2011
Innlegg
173
Sted
Pollestad
Hei

Er det noen Rolex\Tudor eksperter som kan tenke seg å kikke på denne?

I0l6YuX.jpg


4hYHOm1.jpg



Den stopper litt i "hytt og vær".
AD mente det måtte byttes deler og at dette ville bli dyrt. Den ble lagt i en skuff etter denne diagnosen, for 10 år siden.

Jeg har sett mange imponerende tråder her , der gamle ur får nytt liv. Er det mulig få det til her også , mon tro?


Joar
 
Jeg har akkurat blitt ferdig med en Tudor fra sytti tallet, som ble et lite helvete med tanke på deler. Men jeg kan sikkert ta en titt på klokka di også. Send meg en PM hvis du ønsker.
 
Jeg vet faktisk ikke hvor gammel den er.

Ble kjøpt i 1971, så den kan jo ha ligget i butikken en stund før?
 
Det er stor sjanse for at det er et 391 verk i den. Se om du finner et serienummer. Det er ikke så lett å finne deler da. Må sannsynligvis ha et donorverk. Er det mulig å reparere uten å skifte deler så vil det la seg gjøre å serve den. Er nok en grunn til at AD sa det som ble sagt den gangen. Tar utgangspunkt i det Minute_repeater snakker om, at det er roselogo og at klokken er eldre. Vi har begge sett på deletilgang til grunnverket her før :)
 
Da har jeg sett litt på Tudoren din @Joar. Det er et ETA cal. 2484 i klokka som kan stemme med årstallet du sier klokka er kjøpt. Det første jeg gjorde var å trekke opp klokka før jeg åpnet opp bak. De lydene som jeg da hørte mens jeg skrudde på krona vil ha gitt enkelte her inne på TS en kraftig atrieflimmer hvis det var klokka dems.



Etter å ha skrudd opp bak så var svaret på lyden en ganske enkel forklaring. Rotoren på det automatiske opptreket er helt løs.



Etter å ha tatt av automatikken kom en løs bit fra stenen fram som rotorakslingen svinger rundt i.




Ellers så verket ganska møkkete ut. Mye gammel størknet olje. Klokka trenger helt klart en rens og smøring. Klokka tikker sakte med en lav amplitude. Det som blir spennende her er å finne en deler til automatikken. Jeg håper det ikke haster:)
 
Redigert:
Se det ja!

Både jeg og eier har god tid :) Og hvis du finner reservedeler til den, så må du bare kjøre rens og smøring også.
 
Spennende @Joar.
Lekker bisken din har kommet i gode hender!

Jeg gleder meg til å se hvor fin den blir!

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Da har Tudoren kommet tilbake fra Superlite og har vært i bruk i et par uker.

Eier er storfornøyd :)


Crappy mobilbilde som viser den i aksjon
0Txp22L.jpg