.

Selvom du ikke liker "Rolex designet", som så mange andre før deg i begynnelsen, inkludert undertegnede.

Så for å spare tid og penger: Kjøp en Rolex Submariner med en gang.

Haha, tiltredes.
Inntil for et par måneder siden hadde det ikke streifet meg å engang tenke på Rolex, men er det én klokke jeg vet jeg en vakker dag skal ha nå så er det en Sub.

Men for å komme med noe annet i tillegg, hva med Speedmaster '57? En nydelig oppdatert klassiker med et fantastisk urverk med innsyn. I alle fall en av mine siste forelskelser. Namnam.
OMEGA Watches: Speedmaster '57
http://www.hodinkee.com/blog/hands-...dmaster-co-axial-1957-live-pics-pricing-specs

(Fullstendig uten tanke på om du har noe budsjett her, men det er jo i høyeste grad fullstendig irrelevant. :cool: )

Hva med Tudor? Modeller som Pelagos og Black Bay er modeller som er flotte og andvendelige ur. Har selv merket at jeg er meget svak for Black Bay, skiller seg litt ut med rød fargen.
God jakt!:cool:

Bare en liten digresjon.

ETA startet jo som et underselskap av Eterna før ETA ble kjøpt opp av Swatch Group. På daværende tidspunkt kunne ETA-verkene Eterna puttet i sine egne ur tiltales som deres in house-verk? Eller blir dette en søkt definering med tanke på at de i størst grad startet selskapet ETA for å selge verk til andre produsenter?

På nåværende tidspunkt kjøper vel dagens Eterna verk av ETA, som jo blir litt ironisk med tanke på historien.

Finnes sikkert en del info med litt googling, men hadde vært morsomt om noen sitter på noen tanker her.