16610 vs. 116610

Jeg er bitte litt irritert på deg nå, jeg ser nå faktisk en ekstremt subtil fargeforskjell på lenke og kasse på 16610'en min.

Det gjorde jeg ikke før du begynte å snakke om forskjellen på disse to materialene :p

Hahaha!

Og her inne har vi en tråd som heter "De andre er verre..."???

Jeg er bitte litt irritert på deg nå, jeg ser nå faktisk en ekstremt subtil fargeforskjell på lenke og kasse på 16610'en min.

Det gjorde jeg ikke før du begynte å snakke om forskjellen på disse to materialene :p

He he.
Du kan slutte å fortvile.
Siste nummer av Watchtime bekrefter teorien min om motstandsdyktighet mot pitting.:)

316L har en PRE (pitting resistance equivalent) på 24.
Mens 904L har en PRE på 35.

Dette vil nok gi utslag i at klokken holder seg langt bedre etter lang tids bruk. En ikke uvesentlig forskjell i mine øyne.:)

> - <

Hva er større og hva er mindre på 116610 i forhold til 16610?
Begge er 40mm, bezelen på 116610 er (ser i allefall ut som den er) bredere, skiva er større og viserne større enn på 16610.. Hvor har de stjålet ekstra mm fra? For meg så faktisk skiva mindre ut på 116610.
Jeg liker kassen på den nye. Tenker det kan kompensere litt i forholde til å kjøpe en DSSD.
Jeg har lyst å "spare" meg opp til en flett ny 116610 og så trekke meg stille og rolig tilbake fra klokkemarkedet.
Hvilke(n) klokke(r) som er innom på veien gjenstår å se, men jeg går med en liten SD i magen.......

Noen som har formening om gjennomsnitts serviceinterval på Rolexene. Snakker vi 4-5 år og en prislapp på 4-5K?

Er det en kost de fleste her inne tar på strak arm, eller gjelder det å selge før en kommer så langt? :D

God helg allesammen!!