16570 spørsmål ...

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Innlegg
3.252
Sted
Asker #nessuno_79
Kan det stemme at en N serie 16570 Explorer II
Er fra 2011? Ifølge div oversikter der ute er N seriene fra rundt 1991 eller der omkring ...?
Eller er dette muligens resultat av random serials?
 
Kan det stemme at en N serie 16570 Explorer II
Er fra 2011? Ifølge div oversikter der ute er N seriene fra rundt 1991 eller der omkring ...?
Eller er dette muligens resultat av random serials?

"New Random Serial Numbers: From early 2010, Rolex introduced serial numbers consisting of 8 digits of
entirely random letters and numbers."
Kan jo teoretisk stemme, men ville trodd at sannsynligheten at du får en bokstav fulgt av bare tallfølge er mindre enn sansynligheten for at det faktisk er referert til et 1991-nummer

(Ville jo vært greit og hyggelig av Rolex med å undgå kombinasjoner som kan passe inn i tidligere mønster)

.... kan vel også hende at selger(?) misforstått og ser en N først fulgt av både tall og bokstaver og referer det som en N-serie (noe det jo er men som ikke "makes sense")

Rolex Serial numbers and Clasp Codes - TURF - The Ultimate Rolex Forum
 
Kan det stemme at en N serie 16570 Explorer II
Er fra 2011? Ifølge div oversikter der ute er N seriene fra rundt 1991 eller der omkring ...?
Eller er dette muligens resultat av random serials?

Det bør vel være andre ting på klokken som røper om det er en 2011 modell kontra en 91`

tritium, lug-holes, rolexrolexrolex på rehauten etc.
 
Takker for svar. Burde såklart vært noe mer spesifikk innledningsvis her, my bad:D
Men, det er luminova, ikke lug holes, nye typen boks samt at den har garantikort påført 2011.
Så burde være grei skuring, men rett og slett usikker på N serien (og er en N serie, for sett kortet selv, men ikke fått sjekket hvor serienr sitter på selve klokken)

Så, tja, noe usikker her ...
 
Takker for svar. Burde såklart vært noe mer spesifikk innledningsvis her, my bad:D
Men, det er luminova, ikke lug holes, nye typen boks samt at den har garantikort påført 2011.
Så burde være grei skuring, men rett og slett usikker på N serien (og er en N serie, for sett kortet selv, men ikke fått sjekket hvor serienr sitter på selve klokken)

Så, tja, noe usikker her ...

Distansehandel og usikker? Dropp det.
F2F og usikker, gjør handelen hos AD.
Enkelt.

Serienummeret på en 2011 modell er enkelt tilgjengelig kl 6 i RBR-en.
 
Distansehandel og usikker? Dropp det.
F2F og usikker, gjør handelen hos AD.
Enkelt.

Serienummeret på en 2011 modell er enkelt tilgjengelig kl 6 i RBR-en.

Ja det er her det blir mer morro, not. For er et par timer kjøring unna, så går å ta F2F, men vanskelig m Bjerke-løsning. Og såvidt jeg kunne se av bildene selger har sendt meg så er det null rolexrolexrolex rundt ringen ...
Men når sluttet de med lug holes på 16570 da? For heller mot at det er en random serial, men nok ikke noen 2011. Men snarere en som har ligget hos en grey marked selger eb god stund før den ble solgt. Og ser ut til å være tysk-solgt. Men 2011 er skrevet for hånd...
 
Ja det er her det blir mer morro, not. For er et par timer kjøring unna, så går å ta F2F, men vanskelig m Bjerke-løsning. Og såvidt jeg kunne se av bildene selger har sendt meg så er det null rolexrolexrolex rundt ringen ...
Men når sluttet de med lug holes på 16570 da? For heller mot at det er en random serial, men nok ikke noen 2011. Men snarere en som har ligget hos en grey marked selger eb god stund før den ble solgt. Og ser ut til å være tysk-solgt. Men 2011 er skrevet for hånd...

Korriger meg om jeg tar feil, men mener følgende skjedde i 2007: RBR, fra 3185 til 3186 og slutt på lug holes. Disse prisene noe høyere enn enn dem før. Selvsagt av hengig av servicehistorikk, b/p og stand.
 
Ja det er her det blir mer morro, not. For er et par timer kjøring unna, så går å ta F2F, men vanskelig m Bjerke-løsning. Og såvidt jeg kunne se av bildene selger har sendt meg så er det null rolexrolexrolex rundt ringen ...
Men når sluttet de med lug holes på 16570 da? For heller mot at det er en random serial, men nok ikke noen 2011. Men snarere en som har ligget hos en grey marked selger eb god stund før den ble solgt. Og ser ut til å være tysk-solgt. Men 2011 er skrevet for hånd...

Regner med at den aktuelle klokken er den som ligger på Finn.no til 27 500?
I så fall hadde jeg nok holdt meg unna, har fått inntrykk av at det er samme person som selger en PO til 16K(annonsen ble blokkert av finn.no), også den er kjøpt i tyskland. Men det er noe som skurrer, han svarer alltid VELDIG kort, og personen har oppgitt ugyldig telefonnummer.
 
Regner med at den aktuelle klokken er den som ligger på Finn.no til 27 500?
I så fall hadde jeg nok holdt meg unna, har fått inntrykk av at det er samme person som selger en PO til 16K(annonsen ble blokkert av finn.no), også den er kjøpt i tyskland. Men det er noe som skurrer, han svarer alltid VELDIG kort, og personen har oppgitt ugyldig telefonnummer.

Stemmer det, og har droppet det uansett.
Han bor nå i Tyskland, men har bodd i Norge tidligere, og vi snakker da i bestetilfelle pakke fra Tyskland med mva og toll og hele greia, så da blir det ikke akkurat noe særlig krem-deal for å si det sånn. Men tenkte jo at med oppgitt adresse var det mulig å se klokka live før noe ble bestemt.
Han bruker google transelate eller får kona til å oversette, ifølge ham selv. Så bare og holde seg unna her ja ...
Men han takket ja til 25k om noen fortsatt skulle være keene:D Men jeg takket nei når hele Tyskland-greia kom for en dag ...
 
Stemmer det, og har droppet det uansett.
Han bor nå i Tyskland, men har bodd i Norge tidligere, og vi snakker da i bestetilfelle pakke fra Tyskland med mva og toll og hele greia, så da blir det ikke akkurat noe særlig krem-deal for å si det sånn. Men tenkte jo at med oppgitt adresse var det mulig å se klokka live før noe ble bestemt.
Han bruker google transelate eller får kona til å oversette, ifølge ham selv. Så bare og holde seg unna her ja ...
Men han takket ja til 25k om noen fortsatt skulle være keene:D Men jeg takket nei når hele Tyskland-greia kom for en dag ...

Det lukter svindel LANG vei. Mva. er nok mest sannsynlig den minste bekymringen for stakkaren som slår til på den...
 
den svensk-tyske exploreren kommer vel opp hver tredje måned.

Den gjør dessverre det. Men, kan jo ha det litt morsomt med de useriøse også? Har mailet med han nå, mest for å irritere ham da det fremstår som scam etter første kontakt. Jeg spurte om han kunne ta bilder av klokken sammen med dagens avis og når klokken viste 1548. Hvilket han responderte med spørsmålet "hvorfor disse bildene?". Tja si det? Idiot ass!

Mailkorrespondanse fra sist gang han prøvde å selge (ikke beviselig at det er samme selger, men samme bilder, og fryktelig mange andre likhetstrekk):


jeg
> >> >> >> > Hei!
> >> >> >> > Solgt klokken?

selger
> >> >> >> >Fortsatt til salgs. Vennligst gi meg beskjed!
> >> >> >> >Robert Friedmann

jeg
> >> >> >> Hvilken årsmodell er det?
> >> >> >> Og hvilken serie? Første bokstav i serienummeret.

selger
> >> >> >2011"N"

jeg
> >> >> ? N er produsert i 1991 og hadde lug holes, hvilket bildene på finn ikke har. Sikker på det er N det står?

selger
> >> >photos

jeg
> >> 18' NOK ok?

selger
> >JA

jeg
> Ok. Møtes på Bjerke Karl Johan for å verifisere ekthet? Jeg trenger en second opinion i og med at det er ulik informasjon på serienummer vs. bildene, at finn.no har refusert annonsen din to ganger, du har ulike navn i de to annonsene, du svarer svært rare svar til andre potensielle kjøpere og at prisen er mistenkelig god. Når passer det deg?


selger
Go to American Samoa, and leave me alone!

jeg
Det er et litt dumt sted for transaksjonen da jeg syns det er litt langt å reise, samt at jeg får mva ved innførsel.


End of story:) Barnslig glede for meg.
 
Hahaha, meeeget bra:D
Han het (om det er samme kar da) Nick Duerr denne gangen, og svarte vel egentlig greit for seg. Dvs helt til han foreslo at vi hadde en F2F i Tyskland ...
Mente også det kunne være en knakandes god løsning at jeg betalte ham hele summen, og at han sendte klokken opp med et firma han benyttet seg av som het iloxx, som ville vise meg klokken, og passe på så det ikke ble noe mva på den, og om jeg ikke var fornøyd når jeg så klokken, så betalte han alle pengen tilbake.
Hadde helt sikkert gått veldig bra det ...

Men nå sitter jeg med en 16570 på armen gitt, men da fra HCWL, så kunne ikke vært bedre:D
 
Hvem sender avåde penger uten noen form for sikkerhet?? Det er jo galskap!!
Men det må jo være et marked for disse svindlerne siden de dukker opp igjen gang på gang.........:p
 
Alltid noen som ikke klarer dy seg, og blir blinde av en potensiell deal.
Selv er det som nevnt F2F som gjelder om det ikke er kjentfolk.
Siste mail fra Tyskland nå nettopp var forslag at han kunne sende klokka til noen i EU, hvis jeg kjente noen jeg stolte på ...kjempeforslag ...
 
Alltid noen som ikke klarer dy seg, og blir blinde av en potensiell deal.
Selv er det som nevnt F2F som gjelder om det ikke er kjentfolk.
Siste mail fra Tyskland nå nettopp var forslag at han kunne sende klokka til noen i EU, hvis jeg kjente noen jeg stolte på ...kjempeforslag ...

Skriv tilbake, fortell ham at du er Statsminister i Norge og at han kan sende klokken til Statsministerens kontor, dette garanterer også at han får sine penger når du har fått klokken, be ham høfligst å hilse din kollega Merkel.
Tom