At Rolex er overpriset er vel ikke akkurat noen hemmelighet, ei heller en nyhet. Men, det gjelder vel strengt tatt alle luksusmerker. De selges ikke for den prisen fordi de nødvendigvis har en proporsjonalt høyere kvalitet.
At ting går i syklus er vel og et relativt sett allment akseptert faktum. Hvorvidt vi står på kanten av et stort stup hvor priser vil falle og "luften går ut av ballongen" har jeg ikke tenkt å spekulere i. Heldigvis er jeg ikke i en situasjon hvor jeg MÅ selge noe som helst, og koser meg stort med gammelt spikerstål uten å bry med nevneverdig hva andre måtte tenke. Er ikke primært derfor jeg har kjøpt dem, eller andre klokker.
SKX er MYE klokke for en billig penge. Det er vel og en ting det er allmenn enighet om. Å sammenligne den med en vintage Rolex blir for meg bare tullete. Det blir som å sammenligne en original Jaguar E-type med en ny Honda Civic.
Man må jo gjerne gjøre det, og spørre "Hvilken velger du?" Det sier strengt tatt lite om hver enkelt bils relative kvalitet, men mer om den som velger imho. Ingen av dem har feil, de har bare ganske annerledes preferanser.
Om man forfølger den sammenligningen videre mtp vedlikehold som er nevnt her, så er det flere likhetstrekk der også. Om en gammel Jaguar har originale og trolig trafikkfarlige dekk feks, må jo disse byttes. Skulle mot formodning disse dekkene være i god/kjørbar stand, kan det jo være noen synes det er artig nok til at de vil betale litt ekstra for det. Er interiøret originalt men normalt slitt for alderen, ja da gjør det og noe med prisen kontra nye deler.
Glad på dine vegne at du har funnet roen med SKX
@Loevhagen , og at den gir deg mer glede enn andre klokker du har kjøpt i det siste
Kona min synes nok heller ikke det er nevneverdig forskjell mellom en SKX eller en Red Sub