14060 på Chrono24.com

Aldri handlet der selv, men kikket mye rundt der.
Det er vell noe som heter trusted og Professional seller, og som jeg har forstått er det mange urmaker forretninger som også selger der.
Tror man nesten må se etter om selgeren har solgt mye der før, og om ting virker på stell.
Send gjerne noen meldinger til selgeren og spør om litt spm osv, får fort et lite inntrykk av selger etter noen runder med mail :)
 
Har ikke lest noe sted om at det er blitt solgt fakes gjennom chrono24.com.
Ser det står at denne leveres med boks. Regner med at dette betyr ingen papirer.
I så fall er det kanskje ikke et røverkjøp når den må momses inn i tillegg.

Ellers ser klokken svært pen ut. Har skikkelig sansen for non-cosc Sub'en.

Jeg ville nok satset på en av gjengangerne på TRF for å være (nesten) 100% sikker.:)
 
Jeg har handlet fra selgere på Chrono24 flere ganger og det har gått veldig bra. Det er bare å følge magefølelsen, maile litt med dem og sjekke på nettet. Jeg liker aller best å handle med dem som har et fysisk tilholdssted, mange som har en liten urbutikk på et hjørne i en eller annen by - føles litt tryggere å vite at de er et sted det går an å få tak i dem.

Når det gjelder selgeren du linket til, så er de også på E-bay med tonnevis av postivite tilbakemeldinger, så jeg tror det bør gå bra.

Ser at selger tilbyr - "Gi et bud" muligheter på siden, så da er det kanskje mulig å få den enda billigere?
 
Lokkepriser på Chrono24

Hei!

Var i Roma for noen uker siden og bestemte meg for å jakte litt i bruktbutikker. Så spesielt etter 14060 som du nevner. Jeg fant flere "billige" klokker på chrono24, hvor butikkene lå i Roma, og oppsøkte hver eneste. Hver eneste gang jeg refererte til den billige klokken på nettet, sa de: "Åhhh, det var synd! Den er akkurat solgt, vi har bare ikke rukket å fjerne annonsen på Chrono24. Men vi har denne i stedet, den er litt dyrere, men mye finere!" Jeg ser at annonsen til den "billige" klokken forstatt ligger ute, så tydelig at dette bare var lokkemat.

Som så mye annet på nettet, er det for godt til å være sant, er det ofte ikke sant. Man bør være litt forsiktig. Ellers har jeg et meget godt inntrykk av Chrono24. Mange ryddige selgere og proffe aktører, men prisene ligger da deretter (på et normalt nivå).
 
hehe, alltid lurt på hvorfor de Italienske selgerne lå så mye under de andre... takk for infoen, kjekt å vite.
 
hehe, alltid lurt på hvorfor de Italienske selgerne lå så mye under de andre... takk for infoen, kjekt å vite.

+1. Maaaange takk

Når det gjelder denne modellen er det vel en av de modellene som jevnlig dukker opp her hjemme, slik at man lettere kan se hva man handler...
 
Aldri handlet der selv, men kikket mye rundt der.
Det er vell noe som heter trusted og Professional seller, og som jeg har forstått er det mange urmaker forretninger som også selger der.
Tror man nesten må se etter om selgeren har solgt mye der før, og om ting virker på stell.
Ja på noen av annosene står det tydlig at det er private annonsörer.
Og går du for en slik tror jeg vel ikke du har mye til sikkerhet?
-på eBay med PayPal har du vel i hvert fall forsikring mot å bli sendt gråstein.

Men for å slippe litt juks så er det alltid et kontrollbilde i hvertfall hvor selger blir bedt om å laste opp et bilde hvor klokken er for eksempel "fem på fem".

:: EDIT ::
bare så det er sagt, ikke handlet der men liker siden som referens
 
I 1991 trakk jeg nettverkskabel hos et av norges støste industrikonsern, og mens jeg lå der og trakk kabel inne på et kontor overhørte jeg følgende av en tlf samtale: "Italia, nei vi sender aldri der, det er bare mafia og trailerlastene forsvinner."

Det er også endel internett sider som selger til mesteparten av verden men hvor det står "no shipping to Italy" på siden.

Det må være frustrerende å være en ærlig italiener.