124270, 114270, 14270 eller BB58?

Ift. å kjøpe nytt, misforstå meg rett.
Hvis du tenker at du må selge BB58 når Explorer dukker opp, så ville jeg ikke betalt premium for ny for så og tape noen tusenlapper.
Men hvis intensjonen er at det er en keeper, så absolutt, kjøp hos AD. Særlig om det er en av dine første "skikkelige" klokker, da man ofte angrer på å ha solgt sin første.
Skjønner det er Explorer du sikler mest på, men jeg har selv blitt overrasket over enkelte klokker som plutselig bare er "helt rett" når de kommer på håndleddet. Det er det som er gøy med å prøve litt forskjellig. Og er man tålmodig og følger med, så er det ofte bruktmarkedet som selv viser vei... :) Og har du en drøm om en spesiell modell, ikke gi opp eller nøy deg med en annen, men ventepølser er lov. Anbefaler også å prøve de forskjellige på armen, det kan hende du finner svaret da på hvem som er mest rett for deg.
Det var det eg tenkte til å begynne med; å berre ha ein dei. Men eg merker at motivasjonen til å bruke absolutt alle sparepengane på klokke aukar utover i samtalen. Eg har uansett ikkje noko ambisjon om å bli ein One watch guy, så det hadde ikkje vore eit stort nederlag å ende opp med begge to. Ser dog for meg at det ville vore vanskeleg -- følelsesmessig -- å måtte kvitte seg med ein BB58 om den først kom i hus. Så det er tydeleg at eg ikkje har bestemt meg heilt enno, for om det blir det eine, det andre, eller begge.
Explorer er no uansett målet, og dit skal eg i løpet av kort tid!

• Liker
Reaksjoner: Zawatch
BB58 og Explorer er en fin duo som vil utfylle hverandre godt.
Har du råd og lyst på begge er det vel bare å kjøre på.
Selv har jeg 124270, og den er blitt min mest brukte klokke. Kan absolutt anbefale den.
Ja, eg tenker også at det er ein fin duo. 124270 tenker eg passer til alt, både til jeans og turklær, og like godt på sommaren som høgfjellet på vinteren, men kanskje ikkje dress (eller?). For min del er det blå BB58 som er det aktuelle, og den føler eg er eit lite hakk mindre "omgjengeleg" enn Exploreren, men med såpass god value, og rett nok det at den er billigare, er det ei klokke som passar inn saman med Exploreren.

Hva med BB54, forresten? 37 mm :)
Størrelsesmessig er den perfekt! Men det er noko med gulldetaljene på skiva og visarane som ikkje heilt tiltaler meg. Har fått prøve BB58 i svart og blå, og då var det ikkje tvil om kva eg likte best. Blå BB54 hadde eg gjort mykje for å få tak i.

Har også vurdert BB pro sterkt, men tenkte den vart for lik Explorereren, slik at den ville ryke med ei gong det kom Rolex i hus.

Jeg ville aldri gitt penger til en butikk for å få lov til å komme på en venteliste for å kjøpe noe en eller annen gang i fremtiden. Det å gi penger til en butikk (som allerede tjener enorme beløp) for noe man egentlig ikke har lyst på, er et idiotisk konsept. Det er Rolex Ex1 du skal ha.
Det er nok Explorer eg skal ha, ja. Så eg må nok ty til brukt.
Når det er sagt hadde eit eventuelt kjøp også vore for å teste BB58 ordentleg og ikkje berre på ei slapp lenke ved disken hos Bjerke, men eg ser godt kva du meiner.

Hele den policyen der med at du må kjøpe en eller flere andre klokker for å skape et kundeforhold, for å kanskje få lov til å bruke mer penger på en dyrere klokke, synes jeg stinker såpass at jeg hadde sett etter noe annet/gått et annet sted.

Jeg har ikke noe forslag til hvordan de ellers skulle ha fordelt klokkene de får allokert, men noe rettferdigheten burde de finne på.

Hvis det er Explorer du vil ha, er vel ikke den det som har aller høyest pris på annenhåndsmarkedet heldigvis?

• Liker
Reaksjoner: lahey og malla
Hele den policyen der med at du må kjøpe en eller flere andre klokker for å skape et kundeforhold, for å kanskje få lov til å bruke mer penger på en dyrere klokke, synes jeg stinker såpass at jeg hadde sett etter noe annet/gått et annet sted.

Jeg har ikke noe forslag til hvordan de ellers skulle ha fordelt klokkene de får allokert, men noe rettferdigheten burde de finne på.

Hvis det er Explorer du vil ha, er vel ikke den det som har aller høyest pris på annenhåndsmarkedet heldigvis?
Ja, det er eit spesielt opplegg.

Nei, det er det ikkje. Og som nemnt før her, så er jo 114270 mogleg å få tak i. Flaks med valg av draumeklokke der, gitt!

Ja, ringt begge to, faktisk. Dei sa begge at det var umogleg å få til noko, dessverre.

• Liker
Reaksjoner: Dazed