116719BLRO vs. 116619LB

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.544
Sted
Kongeriket Norge
Ble kanskje litt ivrig idag men om noen ønsker en sammenligning med disse to, kan jeg si litt om mine første erfaringer.

sRRuv4C.jpg
ECk1Ylo.jpg


Følelse:
Klokkene fremstår som nesten like når det kommer til wristpresence, smurf er som Subs flest bare endel tyngre. Clasp på BLRO er noe smalere, noe som gjør at den sitter tightere på hånden, mens smurf har en lengre glidelock clasp, så virker mer stabil. Lenka er lik så ikke noe forskjell der. Lite pluss til smurf

Vekt:
BLRO er noe lettere, rettere sagt 7 gram med like mange ledd. Tror glidelock claspen veier noen gram mer som gir forskjellen. Pluss til Smurf.

KuJrGJh.jpg

M3Brtoi.jpg

Bezel og i sola:
BLRO sin bezel ble utviklet av Rolex gjennom 7 år og er enestående. Finner ikke likt fargespill i en bezel i sola i noen annen klokke jeg har prøvd iallefall. Fra rød til lilla og helt rød under blacklight. Grunnen til dette er at den er opprinnelig rød og så blir det fylt på med blå i etterkant. Smurf sin bezel er lik submariner flest med keramikk fylt med platina, det er forøvrig og BLRO sin. BLRO sin bezel er bidirectional mens smurf sin klikker en vei som andre subs. Pluss til BLRO.

H9ziszQ.jpg

4ghURzi.jpg


Urverk:
BLRO har 3186 caiber med GMT viser noe som gir den 48 timers gangreserve, mens smurf har kaliber 3135 også med 48 timers reserve. Går som klokker begge to. GMT viseren er forøvrig rød på BLRO noe som er unikt for denne modellen. Stillegående rotorer som ikke gir deg en "vaiete" følelse om en er aktiv. Gir igjen pluss til BLRO for GMT viseren.

Skive:
Sort typisk GMT skive som de andre modellene, mens smurf har en matt "smurfefarge". Noen vil nok at den skulle ha hatt sunburst noe jeg ikke er enig i. Elsket min hulk og spillet i skiva, men foretrekker faktisk matt dial som sikkert en av få. Pluss til smurf.

Pris:
Retail ligger BLRO ca. 12k høyere enn smurf noe jeg gir da smurf pluss på selv om i denne prisklassen dette utgjør lite.

Totalt:
Dødt løp mener jeg. Kommer vel til smak og behag. Har elsket min BLRO med GMT viseren og bezelen som passer fint til min jobb, men så var det noe med den blåfargen til smurf som veier opp kraftig for de små fordelene BLRO har med viserne. Nå får vi se hvor lenge smurf blir, men jeg gjetter på lenge ;)

Om noen har giddet å lese hele tråden og liker den, takker jeg for det :) Har hørt rykter om at min gamle BLRO kommer på markedet igjen, så setter deg gjerne i kontakt med han som har min om han klarer å la den gå...
 
Redigert:
Takk for fin review!
Har siklet på både din BLRO og Smurf som har vært på markedet, men OM jeg skulle tatt steget opp til hvittgull, er jeg fortsatt usikker på hvilken av de to jeg skulle valgt. Liker nok utseende til Smurf best, men av erfaring med stålvarianter ligger GMT best på håndleddet mitt. Og så er det noe som skurrer med hvittgull sub, sub er jo liksom en beater og skal være i stål. På den andre siden er det også dette absurde som også tiltrekker meg.

Litt anonyme klokker begge to i forhold til helgull, og samtidig gjenkjennelig og anerkjent blant klokkefolk. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Flott gjennomgang :) Liker GMTen best :) Jeg har en forkjærlighet for gult-gull: selv om hvitt-gull er lekkert det også. Hvitt-gull har en egen farge som "lyser" sammenlignet med stål som er mer grå i fargen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Takk for fin review!
Har siklet på både din BLRO og Smurf som har vært på markedet, men OM jeg skulle tatt steget opp til hvittgull, er jeg fortsatt usikker på hvilken av de to jeg skulle valgt. Liker nok utseende til Smurf best, men av erfaring med stålvarianter ligger GMT best på håndleddet mitt. Og så er det noe som skurrer med hvittgull sub, sub er jo liksom en beater og skal være i stål. På den andre siden er det også dette absurde som også tiltrekker meg.

Litt anonyme klokker begge to i forhold til helgull, og samtidig gjenkjennelig og anerkjent blant klokkefolk. :)

Vel talt:)

Super review av to lekre gullklumper.:)
Det er herlig dekadent og en totalt (u)nødvendig luksus å ha en rendyrket sportsklokke i edelt metall.

Vel talt:)

Har selv hatt Smurfen, og ble aldri helt komf med en beater i denne prisklassen (og tyngde). Samtidig var jeg urimelig happy med å ha noe så hinsides eksklusivt på armen uten at det var synlig for andre enn kjennere/nerdene.

116509 var derimot en innertier!


@Qwestern Nå har du hatt Smurfen et par uker, er dommen fremdeles dødt løp?
@Sub Hadde vært morsomt med dine betraktningen også ift disse to (selv om du kanskje ikke er helt objektiv med din for salg...).
 
Kult, men stemmer det at baklokket på GMT er noe flatere enn sub? Kan vel gjøre noe med bærekomforten i så fall.
 
Kult, men stemmer det at baklokket på GMT er noe flatere enn sub? Kan vel gjøre noe med bærekomforten i så fall.
Det stemmer etter hva jeg husker, følte ikke at BLRO bygget så høyt som smurf. Ikke det at smurf er høyt, men BLRO virket noe mer lavtbyggende på hånd.

Vel talt:)



Vel talt:)

Har selv hatt Smurfen, og ble aldri helt komf med en beater i denne prisklassen (og tyngde). Samtidig var jeg urimelig happy med å ha noe så hinsides eksklusivt på armen uten at det var synlig for andre enn kjennere/nerdene.

116509 var derimot en innertier!


@Qwestern Nå har du hatt Smurfen et par uker, er dommen fremdeles dødt løp?
@Sub Hadde vært morsomt med dine betraktningen også ift disse to (selv om du kanskje ikke er helt objektiv med din for salg...).

Vanskelig å si. Var veldig forelsket om det er lov å si i BLRO i den sammenheng av at bezel skiftet farger i ulike lys på en måte jeg ikke har sett før. Smurf på sin måte er mer nøytral, noe som passer meg godt. Og så er det noe med den blåfargen som jeg ikke helt kan sette ord på.

Urverksmessig og bærekomfortmessig så er det ingen stor forskjell, så jeg er nok av samme konklusjon som sist. Tar meg fortsatt i å stirre ned på smurf innimellom. At folk lurer på om jeg prøver å lære meg klokka, bryr jeg meg lite om ;) Det er noe spesielt med hvitt gull oysterlenke som en må se live
 
@Genta Jeg fikk dessverre aldri noe forhold til Smurfen fordi jeg aldri hadde den på meg utenom å prøve den på armen. Det var en kombo av at den var omtrent mint og at jeg ikke klarte helt størrelsen da jeg har blitt "avhengig" av 44mm Deepsea og Panerai. Litt synd.

Da jeg fikk BLRO, så klarte jeg ikke motstå fristelsen av å begynne å bruke den litt. Planen var og er å selge den videre igjen. Nå klarer jeg nesten ikke legge den fra meg. Er en helt herlig bezel selv om fargene gjerne blir litt "feil" når den blir omtrent rosa og lilla under noen lysforhold, men samtidig er det utrolig sjarmerende siden det ikke virker så klinisk og perfekt. Jeg velger å tenke at Rolex har gjort dette for å likne de første Pepsiene etter mange års bruk, men det er sikkert helt feil.

Angrer jeg på byttet? Absolutt ikke. Jeg er forelsket.

Angrer jeg på at jeg ikke ble bedre kjent med Smurfen? Absolutt. Smurfen er utrolig spesiell på en positiv måte. Den er helt nydelig.

Tyngden av gull i forhold til stål er helt uvirkelig! Dette er en annen verden enn brødrene i stål.

Konklusjonen er at begge to er vinnere, men akkurat nå er BLRO hakket over Smurf (min subjektive mening), men dette kunne like gjerne vært omvendt hvis jeg hadde blitt kjent med Smurfen. Håper @Qwestern er av motsatt oppfatning og liker Smurfen best :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
@Genta Jeg fikk dessverre aldri noe forhold til Smurfen fordi jeg aldri hadde den på meg utenom å prøve den på armen. Det var en kombo av at den var omtrent mint og at jeg ikke klarte helt størrelsen da jeg har blitt "avhengig" av 44mm Deepsea og Panerai. Litt synd.

Da jeg fikk BLRO, så klarte jeg ikke motstå fristelsen av å begynne å bruke den litt. Planen var og er å selge den videre igjen. Nå klarer jeg nesten ikke legge den fra meg. Er en helt herlig bezel selv om fargene gjerne blir litt "feil" når den blir omtrent rosa og lilla under noen lysforhold, men samtidig er det utrolig sjarmerende siden det ikke virker så klinisk og perfekt. Jeg velger å tenke at Rolex har gjort dette for å likne de første Pepsiene etter mange års bruk, men det er sikkert helt feil.

Angrer jeg på byttet? Absolutt ikke. Jeg er forelsket.

Angrer jeg på at jeg ikke ble bedre kjent med Smurfen? Absolutt. Smurfen er utrolig spesiell på en positiv måte. Den er helt nydelig.

Tyngden av gull i forhold til stål er helt uvirkelig! Dette er en annen verden enn brødrene i stål.

Konklusjonen er at begge to er vinnere, men akkurat nå er BLRO hakket over Smurf (min subjektive mening), men dette kunne like gjerne vært omvendt hvis jeg hadde blitt kjent med Smurfen. Håper @Qwestern er av motsatt oppfatning og liker Smurfen best :)

Jeg sa at du måtte bestemme deg om du skulle selge den før du prøvde den. Nå blir den vel hos deg tenker jeg :)

Det er noe som heter at en ikke ordentlig mann før en kan gå i rosa @Sub

For meg liker jeg egentlig begge like godt, gmt viseren drar den nok litt over på BLRO siden :cool::p

Alright denne og ;)
1NOUKTv.jpg
 
Blå sub er flott - og spesielt når den blå fargen blir litt mettet og mørk, slik på bildet rett over her. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern