116710blnr

Medlem
10. okt. 2008
Innlegg
206
Sted
Kristiansand
Kjære medasylanter..

Det er med tungt hjerte jeg skriver denne posten.
Den eminente klokkekløen har igjen slått til for fullt, å jeg kjenner ikke mitt arme råd..

Etter å ha prøvd den nye SDen i sommer var jeg skråsikker på hva neste klokke ville være.

Men helt siden den nye GMTen (batman, police "kjært barn har mange navn") ble lansert har jeg holdt et lite øye åpent for denne.
Jeg var så heldig å få prøve den så snart den ankom min lokale AD, men den falt umiddelbart ikke helt i smak.
Sakte men sikkert har den dog vokst på meg.

Andre modeller har kommet som kastet på meg hva gjelder interesse og "appeal", blant annet kjøpte jeg en LV som følger av en rask og brutal stormforelskelse, den ble solgt noen måneder etter da jeg følte meg til tider litt "show-off".... ( :mrgreen: )....:cool:

Mitt siste tilskudd i klokkeboksen var en ny Daytona som ble innkjøpt i forbindelse med fødselen av min flotte datter.
Jeg kan med hånden på hjertet si at det er den klokken jeg har vært mest fornøyd med av de jeg har eid, det kan dog skyldes affeksjonsverdien som klokken har, men samtidig synes jeg komforten og den undervurderte elegansen som daytonaen har er helt unik.

Problemet jeg opplever med klokker fra tid til annen er at så snart forelskelsen legger seg forsvinner også sjarmen, spesielt har jeg vært utsatt for dette med de litt "spenstigere" modellene.

Spørsmålet mitt er derfor hvordan mine medasylanter som har vært heldige å få eie denne klokken over litt tid opplever den etter som månedene har gått?


Til info. så består klokkenboksen av Datejust 2 (blå skive), Daytona (hvit skive), PAM 320
 
Redigert:
Kjekk innlegg. :)

Hvilke klokker man liker er egentlig ofte en syklisk greie. Man bør derfor beholde en klokke en god stund og ikke flippe noe så snart "forelskelsen" gir seg - for den kommer ofte tilbake. All flippingen leder ofte til utsagn som "… å som jeg savner den klokka…".

PS BLBR er 116710BLNR og ikke "..76..".
 
Jeg må si at min BLNR på det snart året, som jeg har hatt denne i mitt eie, bare har vokst mer og mer på meg;)
Når jeg tar den på igjen, etter å ha benyttet andre ur noen dager/uker, så føles den ikke noe spesiell i det hele tatt.
Etter en dag eller to på armen, så er det imidlertid nesten som om jeg vurderer å alltid bare benytte dette uret :mrgreen:.
Tror dette betyr at dette er et meget vellykket design og er et pokkers så bra ur.
 
Gode innspill både fra @Loevhagen og @Gin. Jeg er også meget lykkelig eier av 116710BLNR, kanskje akkurat den du prøvde hos din lokale AD – min ble i hvert fall kjøpt der i romjulen 2013.

Forelskelsen er like sterk nå som da, og jeg er like fornøyd hver gang jeg får brukt den. IMHO kan du heller ikke ha for mange “kroner” i boksen, løp og kjøp :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg må si at min BLNR på det snart året, som jeg har hatt denne i mitt eie, bare har vokst mer og mer på meg;)
Når jeg tar den på igjen, etter å ha benyttet andre ur noen dager/uker, så føles den ikke noe spesiell i det hele tatt.
Etter en dag eller to på armen, så er det imidlertid nesten som om jeg vurderer å alltid bare benytte dette uret :mrgreen:.
Tror dette betyr at dette er et meget vellykket design og er et pokkers så bra ur.

Du er absolutt inne på det jeg tenker på der.
Første gangen jeg prøvde klokken opplevde jeg den som svært lite spennende, kanskje på kanten til kjedelig om jeg tørr si det.
Men den har sakte men sikkert begynt å apellere til meg.:mrgreen:
 
Blir litt som når jeg prøvde 114060 første gangen hos en AD. Den ga meg ingenting, nada, zip, nill. Nå - under ett år etterpå; synes den er ganske så snasen. :) BLNR ga meg imidlertid et kick umiddelbart.
 
Tydeligvis flere som har lyst på denne. Ingen mulighet for å få levering før jul i følge Lervik.
 
Digger BLNR, mye takket være @Loevhagen med sine fantastiske bilder. Henter mitt eksemplar over helgen :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Jeg har faktisk kommet dit at jeg MÅ ha en BLNR.
Og jeg håper ikke forelskelsen gir seg. BLe nylig forfremmet på jobben, og tenkte å benytte muligheten til en liten "feire-klokke".
 
Her er'n med SubC lenka.

1390445_1493018297639349_1214418904_n.jpg