116610LN - rabatt av AD?

Medlem
30. mars 2014
Innlegg
2
Hei,
Jeg vurderer sterkt å kjøpe en 116610LN, har egentlig vurdert dette over lengre tid - så det svir litt at jeg ikke har fått fingeren ut tidligere...

Ser på forumet at det er flere tråder om kjøp av brukt vs. kjøpe ny hos AD. Jeg kommer nok til å kjøpe av AD, da jeg ser for meg at jeg vil ha klokken en stund og ønsker å rive av plasten på mitt aller første skikkelige ur.

Det jeg egentlig lurer på er at jeg har vært innom Bjerke i Bergen, men de er ikke villige til å gå noe ned i pris på nevnte modell, mens Lervik og Askeland har vært villige til å gå noe ned i pris. Har ikke hørt med disse forhandlerne etter det siste prishoppet. Nå koster vel 116610LN 70.900 kr om jeg ikke tar helt feil? Hva bør jeg kunne forvente at en AD gir meg i rabatt på denne modellen?
 
Eneste måten er å ringe AD og spørre. I tillegg kan du spørre Jørgense i Tromsø. Tror ikke konkrete % verdier pleier å bli nevnt åpent i forumet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Et kjøp av et ur innebærer mye mer enn bare den prisen som du betaler for uret, så det er dumt å se seg blind på en rabatt alene.
Jeg har handlet med flere av de nevnte og har vel etterhvert erfart at nærhet til urmakeren, betyr mer enn noen få tusenlapper i rabatt.
En AD skriver f.eks. på sine nettsider at de yter følgende ekstra fordeler til de som kjøper ur hos dem:

10 % RABATT PÅ ALL SERVICE AV URET
• PRIORITERT LEVERINGSTID PÅ SERVICE OG REPARASJON AV URET
• 15 % RABATT PÅ REM, LENKE OG TALLSKIVE
• GRATIS TILPASSING AV URET
• GRATIS TRYKKTEST AV URET
• GRATIS REGULERING AV URET
• GRATIS NYPRISBEKREFTELSE TIL FORSIKRING
• INVITASJONER TIL EKSKLUSIVE KUNDEKVELDER OG ARRANGEMENTER
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og Rød
Et kjøp av et ur innebærer mye mer enn bare den prisen som du betaler for uret, så det er dumt å se seg blind på en rabatt alene.
Jeg har handlet med flere av de nevnte og har vel etterhvert erfart at nærhet til urmakeren, betyr mer enn noen få tusenlapper i rabatt.
En AD skriver f.eks. på sine nettsider at de yter følgende ekstra fordeler til de som kjøper ur hos dem:

10 % RABATT PÅ ALL SERVICE AV URET
• PRIORITERT LEVERINGSTID PÅ SERVICE OG REPARASJON AV URET
• 15 % RABATT PÅ REM, LENKE OG TALLSKIVE
• GRATIS TILPASSING AV URET
• GRATIS TRYKKTEST AV URET
• GRATIS REGULERING AV URET
• GRATIS NYPRISBEKREFTELSE TIL FORSIKRING
• INVITASJONER TIL EKSKLUSIVE KUNDEKVELDER OG ARRANGEMENTER

Svaret er Urmaker Bjerke
 
Nå tenkte ikke jeg å drive reklame for en spesiell AD, men peke på verdien av å ha en relasjon til en lokalt forankret AD, men ja - jeg har nydt godt av å ha et kundeforhold hos Bjerke - både i form av gratis tjenester og i form av "mat og drikke" på deres hyggelige kunde kvelder.
Har også opplevd hyggelige fordeler etter noen handler hos f.eks Urm. Christensen i Oslo.