116610ln - komfortabel?

Medlem
10. nov. 2011
Sted
Trondheim
Hei.

Min klokkekonto er snart klar for innkjøp av en 116610ln.
Jeg har i det siste fått noen innspill om at denne kan være litt ukomfortabel for tynne håndledd (som jeg har).
Ønsker innspill fra dere slik at jeg ikke angrer etter kjøp.

På forhånd takk :cool:

Ole-Martin

Jeg slet litt med komforten og jeg har normale håndledd, 18,5cm. Jeg tror det er kombinasjon av kasse og lenke som gjør det. Forrige generasjon Sub passer mine håndledd bedre. Dette er nok individuelt og det beste hadde vært å fått prøvd den skikkelig først. Lykke til!

Redigert:
Jeg har ganske tynne håndledd, og jeg liker best den gamle kassemodellen. Men synes absolutt ikke at 116610 er ukomfortabel, liker bare best den eldre modellen :)

Jeg har aldri tenkt over det i det hele tatt. Min Sub c er den klokken som får absolutt mest tid på håndleddet. Enkleste er nok å prøve den som Flyback.

Jeg har selv 116610Ln Sub-c Og er utrolig fornøyd med den.

For meg er den nye kassen som er litt støre en den gamle midt i blinken... Men dette er selvsagt en smaks sak og hva man selv liker...

Jeg personelig syns den nye kassa er helt fantastisk, størelse, vekt, hele kvalitets følelsen, Sub-c har også regulering i låsen som gjør den ekstremt lett og få tilpasset hånd leddet...

Du må dra og prøve hos AD.. Det er nok den leteste måten og få bestemmt seg på...

@ jacek; hvordan er kassen i forhold til GMTen din, er det samme kasse?

Kassen er helt identisk.

Submariner 116610ln er litt tykkere i bak kant. Lokket bak på kassen inn til ur verket.

Ellers er dem helt like.

Veldig fornøyd med dem... begge...

Ok, takker for svar.

Jeg liker å ha klokken litt løst, så det som bekymrer meg er om kronen vil "gnage" mot håndleddet.

Noen som har opplevd det?

116610 er en av klokkene som får mest wrist-time av meg.
Crown guards som besytter godt hindrer at den gnager, så dette er ikke noe å bekymre seg for imo.

Kassen er noe større enn på den eldre modellen, men kominasjonen av ny kasse ceramic bezel og glide lock medfører at man får en helt annen kvalitetsfølelse med den nye.
Alt dette er naturligvis individuelle vurderinger, men kjør på.
Du kommer ikke til å angre :)

Jeg har tidligere hatt 16610, og har nå 116610LN. Jeg har 18 cm håndledd og kan ikke si jeg har noen problemer, tvert i mot er lenken på min 116610LN utrolig god på hånden. Det kan selvsagt ha med å gjøre at kvaliteten på denne lenken er meget høy :D

Redigert:
Jeg har tidligere hatt 16610, og har nå 116610LN. Jeg har 18 cm håndledd og kan ikke si jeg har noen problemer, tvert i mot er lenken på min 116610LN utrolig god på hånden. Den kan selvsagt ha med å gjøre at kvaliteten på denne lenken er meget høy :D

Jeg har sagt det før og sier det igjen:

Den nye kassen og den nye lenken m.låsen er helt konge.. Uten noe tvil..

Jeg har sagt det før og sier det igjen:

Den nye kassen og den nye lenken m.låsen er helt konge.. Uten noe tvil..

Holder med deg her ja. Den nye låsen med easy slide (??) er helt suveren. Justerer lenken de nødvendige millimeter på sekunder når det trengs.

Holder med deg her ja. Den nye låsen med easy slide (??) er helt suveren. Justerer lenken de nødvendige millimeter på sekunder når det trengs.

Ja.. Det er helt utrolig lett vint... Plug and play som den sier på data språket...

Jeg er absolut for den nye typen... har kun positivt og melde om den... :D :D

Takker for svar.
Noen som går med 116610 eller 114060 på høyre arm? Blir kanten på den siden for skarp eller vil ikke dette kjennes? :confused:

Takker for svar.
Noen som går med 116610 eller 114060 på høyre arm? Blir kanten på den siden for skarp eller vil ikke dette kjennes? :confused:

Jeg går med min på høyre arm...

Nei, jeg syns ikke at kanten blir for skarp... Dette er selvsagt en smaks sak...

Har du prøvd den hos AD prøv ut og se hva du syns.. :)

Hei

Har du cash skal du ikke redd for å dra til AD og prøve den. En hver klokke til 20 000,- ++ må prøves og vurderes før kjøp synes jeg.

Jeg har hatt den gamle Sub LV. Prøvd den nye suben og den nye ExplorerII så vidt.
Den gamle suben er nok litt mer behagligere. Litt mer diskret i størrelse og mer komfort, men lenken til den nye suben er nok en hel del bedre. Den nye lenken veier mer og balanserer kassen bra. Den gamle suben har litt for simpel og lett lenke ift kassen, eller omvendt;)

I sin helhet er den nye suben en bedre klokke, men estetisk sett er den gamle sub-klokkekassen penere og mer harmonisk IMO.

Ikke for å ta din oppmerksomhet fra Sub, Explorer I 39mm med den nye lenken er mye mer komfortabel og velbalansert for litt mindre hånsledd, sammenlignet med subene og GMTene. (Hvor ofte trenger man en Sub med 300m WR i hverdagen? Forutsatt du ikke er prof-dykker da...) Men Sub er jo en ikon deluxe.

Lykke til.

Redigert:
Har sett på nye explorer I 39mm, og denne er nok trolig bedre ift mitt håndledd, men er svakere for submarinerne og i denne prisklassen ønsker jeg ikke å sitte med en klokke og egentlig bare ha lyst på en annen.

Problemet er at rolexene hos forhandler (Håkon Lian i Trondheim) ikke er tilpasset og i mitt tilfellet da også alt for løse.
Et annet er tiden, skulle helst hatt den på armen en hel dag eller kveld. Får ikke så godt inntrykk av en klokke med løs lenke i 10-15 min.

Har tenkt på muligheten om å gå på bruktmarkedet for så å selge igjen uten tap om klokken ikke er riktig for meg. Poenget er bare at rolexen skal markere en runddag og da er følelsen av nytt noe spesielt :)