114060 - prisanslag for reparasjon?

Medlem
31. mai 2016
Innlegg
9
Sted
Oslo
Hei,



Har en 114060 fra kjøpt ny fra urmaker Jørgensen i 2016 som jeg har blitt svært glad i og bruker mye.

Nå på ferie har jeg hatt tid til å studere den litt nærmere og etter hva jeg kan se ser den litt skadet ut.

Er litt dårlig på klokketermer, så ikke så lett å forklare, men bildet taler kanskje for seg selv? :)

Noen som vet om dette kan fikses, og da til omtrent hvilken pris og av hvem?

(Nå som Jørgensen er borte kan jeg jo ikke dra til dem. Er selv bosatt i Oslo)
F18CBB6D-CD5F-445E-BBB6-771239CF0F9E.jpegA633D763-82A0-4005-877C-290820BF4CDD.jpeg
 
Hmm, ja dere har kanskje et poeng :) litt wear and tear er jo ikke det verste på en slik klokke som er mye i bruk.

Når det er sagt, noen som vet om slik lar seg reparere? (Når den tid kommer) :)

Til mod: sorry for feilposting.
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og cmarcussen
Hei,



Har en 114060 fra kjøpt ny fra urmaker Jørgensen i 2016 som jeg har blitt svært glad i og bruker mye.

Nå på ferie har jeg hatt tid til å studere den litt nærmere og etter hva jeg kan se ser den litt skadet ut.

Er litt dårlig på klokketermer, så ikke så lett å forklare, men bildet taler kanskje for seg selv? :)

Noen som vet om dette kan fikses, og da til omtrent hvilken pris og av hvem?

(Nå som Jørgensen er borte kan jeg jo ikke dra til dem. Er selv bosatt i Oslo)
Vis vedlegg 154628Vis vedlegg 154629

Hva er det du sikter til - er det de små sorte merkene i markørene på bezelringen?
 
Kjøp en ny bezel (Ring med markørene), og spar dem gamle. Da har du en som er ny/hel som du kan sette på om du vil "reparere". Personlig ville jeg bevart den originale. "Skaden" har jo sin historie og kler klokken!

Hva en ny bezel koster vet jeg ikke.

Nydelig klokke forresten.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og kalleballer
Hadde samme ‘problem’ med en hulk noen år tilbake. Fikk da oppgitt pris på bytte av bezel til rundt 6-8k. Det var helt i starten på investor tilstandene, så klokka måte leveres inn og sendes til Rolex for bytte så den gamle bezelen ikke skulle være i omløp lenger. Fryktelig tungvint og kjedelig å være uten klokka flere uker pga en liten filleting så jeg droppet det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel