**

Omega PO er et godt valg!

Jeg vet ikke hvor mye sjanse det er for å få rabatt hos forhandler på en PO, men det skader ikke å spørre. Det vanlige er 10% tror jeg. I hvert fall på Rolex. Har hatt veldig gode erfaringer med Lervik Ur i haugesund.

Det er nylig kommet ut en ny versjon av PO, med 100% in-house urverk og diverse andre oppgraderinger, og denne er en god del dyrere enn den forrige, som ligger på 26-28k som du sier. Urverket er etter hva jeg forstår en grei forhandler å kjøpe fra, men vær obs på at det kan ta ganske lang tid før du får klokken om den ikke er på lager. Grunnen til dette er at det er en gråmarked "reseller", som etter din bestilling begynner å lete etter autoriserte forhandlere som kan gi dem rabatt på klokken som er stor nok til at de kan selge den igjen med profitt.

Jeg ville sett på brukt om jeg var deg. Du kan få en meget pent brukt PO fra forrige generasjon til rundt 18k (jeg solgte en 3mnd gammel for 17500kr for noen måneder siden). Husk bare at det er viktig å kjøpe selgeren før du kjøper klokken. Med litt tålmodighet så popper nok en opp på K/S sidene på forumet her fra en god selger. Ellers kan du sjekke andre internasjonale selgere, for eksempel tror jeg ikke det vil ta lang tid å få tak i en fra en av de kjente selgerne på rolexforums.com.

Lykke til!
 
Da går du for den uten glassbaklokk, det er den uten inhouseverk. rimeligere og ifølge mange hakket snyggere. Blir noen tusen kroner rimeligere da. Ellers så er jo Seamasterene mye for lite også.