100 meter vannmotstand

Medlem
8. juli 2019
Innlegg
89
Sted
Oslo
Jeg har kjøpt en Baume & Mercier Clifton Club 10340. I ettertid har jeg begynt å spekulere litt på at klokka bare har 100 meter vannmotstand. Antar at dette lite for en diver i prisklassen 20k.

Nå har jeg riktignok ingen planer om å dykke med klokka, og i verste fall glemmer jeg å ta den av og tar en dusj eller svømmetur, men er det noen grunn til å være bekymret for kvaliteten på klokka med bare 100m?

Vi snakker vel om en deskdiver her.
 
Jeg har kjøpt en Baume & Mercier Clifton Club 10340. I ettertid har jeg begynt å spekulere litt på at klokka bare har 100 meter vannmotstand. Antar at dette lite for en diver i prisklassen 20k.

Nå har jeg riktignok ingen planer om å dykke med klokka, og i verste fall glemmer jeg å ta den av og tar en dusj eller svømmetur, men er det noen grunn til å være bekymret for kvaliteten på klokka med bare 100m?

Vi snakker vel om en deskdiver her.
Med 100m kan du trygt bade med klokka. Hvis du har planer om å bade med den hvert år, ville jeg spandert på den en trykktest før hver sesong. 100 m er ikke nødvendigvis lite i prisklassen 20k, det finnes nok av klokker til 5 ganger prisen som ikke har mer enn 100m WR. Baume & Mercier er kult merke og et valg som er litt utenfor mainstream. Tommel opp :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kyllingvingen