1 flott sommerdag, 1 fulltanket Cessna 172 og 1 Breitling Aerospace

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
Fant noen bilder av en liten flytur jeg hadde i sommer, og jeg mener at turen var Stavanger-Haugesund-Stord-Bergen-Stord-Haugesund-Stavanger. Ble visst ikke tid eller mulighet til så voldsomt mange bilder, men jeg tenkte at det kunne være artig for dere å se hva det andre pengesluket mitt er :D

Flyet er vel det vi kaller "vintage" på klokketerminologi, LN-NFJ er bygget i 1976 mener jeg å huske - og hun bærer preg av det innvendig. Teknisk sett er hun i toppform.

1. Her er det sjekk av fuel før avgang fra Haugesund
BV1pA.jpg

2. Må jo sjekke at kontoret er i orden også :p. De hvite brillene som ligger på glareshielden er såkalte IFR-shades, og brukes for å trene instrumentflyging.
xuSkY.jpg

3.Helt nøyaktig hvor dette er hen, aner jeg faktisk ikke - men jeg tror det er litt nord for Karmøy
3EMMJ.jpg

4.Hjelp! Hvor er vi? :D Dette er et typisk flykart, og det jeg har tegnet inn er ruten vår med kompasskurs begge retninger
n94vU.jpg

5. Det var mye plankton i havet denne sommeren.
6VyOD.jpg

6. Hvor lang tid har vi igjen til vi er i Bergen, tro?
8HAA8.jpg

7. Best å sjekke rapporteringspunkter, tårnfrekvens og flygeruter for småfly FØR jeg kommer inn i Fleslands luftrom.
UFA2X.jpg

8. Åja, vi er bare såvidt nord for Karmøyområdet.. Ikke noe stress da!
7XRvF.jpg

9. Pent her
ZSHRN.jpg

10. Her har vi Sørstokken flyplass på Stord - ingen landing her denne dagen, rullebanen var ikke operativ på grunn av gravearbeider.
f7KDk.jpg

11. Nå er vi på vei tilbake igjen - dette er rett utenfor Stord (men på vei tilbake til Stavanger).
EVtXH.jpg

12. Et eller annet Kystvaktfartøy på vei nordover, tatt utenfor Haugesund dette også.
8HWWZ.jpg


Jeg vil faktisk påstå at Breitling Aerospace er et særdeles nyttig ur til slike ting som dette, med ana-digi konfigurasjon. Riktignok er repeaterfunksjonen helt ubruklig, da det støyer såpass i cockpit at man ikke hører den uansett.
 
Tøft ! Vil si det er helt riktig prioritering.
Og klokkevalget er vel rimelig optimalt til slikt bruk, likte godt den klokken på GTGén
 
Kule bilder av det som virker som en utrolig morsom hobby! En gang drømte jeg om å bli pilot, i stram uniform med Ray-Bans og vakre flyvertinner på armen....:) Det ble med drømmen, men jeg går ennå og sysler med tanken på å en gang ta småflylappen og få kjenne litt på følelsen av å fly!
 
Stilig, bare å si fra hvis Breitlingen din ønsker selskap medmeg og min IWC Pilot end dag..:)
 
Flotte bilder fra Haugalandet må jeg si ;)

Min hjemplass btw <3

Kan tenke meg at Breitlingen er til stor hjelp der oppe!