000 - 112

hxw

Medlem
24. aug. 2011
Innlegg
1.016
Sted
7xxx
Hei,
Jeg søker litt inspill angående et mulig førstegangskjøp av Panerai. Har hatt lyst på Panerai leeenge, men det har alltid blitt med tanken. Akkurat nå slites jeg i mellom to innstegsmodeller, 000 og 112.
Jeg hadde lenge lyst på sekundviser, men har kommet frem til at jeg ikke ønsker det på min første PAM. Kanskje forandrer dette seg (som det så ofte gjør), men akkurat i dag står det altså mellom disse to.

Hvorfor 000?
- Mer "historisk korrekt" (arvet mye fra 5218 201/A) med malt skive, logo og uten innsyn til verket.
- Priset noe lavere enn 112, usikker på om jeg synes sandwichskive og innsyn til verket som brukes på den rettferdiggjør prisforskjellen.
pam000arm.jpg


Hvorfor 112?
- Renere skive.
- Sandwichskive.
dscn4874i.jpg


Jeg vet at dette er en avgjørelse jeg må ta selv, men setter pris på eventuelle innspill fra sonere :)
I en ideell verden hadde jeg kanskje gått for en 372, men den er dessverre et stykke utenfor budsjett nå.
 
Jeg er en sucker for sandwich-skive. Det hendte at jeg tok meg selv i å vinkle klokken frem og tilbake bare for å se hvordan spillet på skiva forandret seg. med andre ord en ting mer å nyte med klokka.
 
112 er min anbefaling også. Skiven får en utrolig fin dybde og jeg innbiller meg at lumen blir mer tydelig og skarp i kantene av det.

At du ikke har OP logoen trekker for meg opp på en slik modell:)
 
Redigert:
Hadde ikke gått for noe annet en sandwich dial, dette gir skiven et helt annet spill. Jeg er ikke noe fan av den logoen på skiva, 112 er mitt valg. :)
 
Har 111 sjøl... 112, 112, 112! :) Og en Panerai fortjener et innsyn fra baksiden spør du meg... :cool:
 
Dere må være fulle hele gjengen! :D 000 er den tøffeste av alle Paneraier kanskje med unntak av 194 og Arktos :D

-V
 
Hehe, jeg regnet på en måte med at 112 kom til å få flest stemmer - det ser ut til å være litt konsensus på nettet om at 112 kommer før 000. Men jeg blir sannelig ikke enig med meg selv, enda.

Takk for innspill til nå, jeg bør vel komme meg til Oslo og få prøvd de på armen :)
Vet noen tilfeldigvis ca. gjeldende pris hos Bjerke på de to det gjelder?
 
You and me both! :)

Hehe, jeg regnet på en måte med at 112 kom til å få flest stemmer - det ser ut til å være litt konsensus på nettet om at 112 kommer før 000. Men jeg blir sannelig ikke enig med meg selv, enda.

Takk for innspill til nå, jeg bør vel komme meg til Oslo og få prøvd de på armen :)
Vet noen tilfeldigvis ca. gjeldende pris hos Bjerke på de to det gjelder?
 
Vet at 000 kostet 29.300,- 005 kostet 30.800,- og 111 kostet 41.300,- pr 8/4-13. 112 vet jeg dessverre ikke.
 
Jeg satt nesten i samme båt som deg for noen år siden. Valget mitt stod mellom mellom 005 / 111 som min første panerai. Jeg endte opp med en "Panerai Logo dial" dvs 005. Jeg syntes logoen er stilig og oser historie. Så hadde jeg vært deg hadde jeg valgt logo dialen som en instegsmodell. Syntes også 112 er litt "tom" uten panerai logoen. Mellomlegget mellom 000 og 112 kan du dessuten bruke på reimer, buckles osv... Evt så kan du begynne å spare til neste panerai. :)

Jeg startet med en 005 og har i dag en 312.

Lykke til og gleder meg til å se en unboxing.
 
Jeg var på jakt etter en 112 for et års tid siden, men slo til på en 000 siden den dukket opp først. Nå har jeg blitt veldig glad i den, og tror ikke jeg hadde byttet til en 112, selv om jeg skulle ha fått det gratis. :)
 
Er meget fornøyd med min PAM 111. Sandwich-skive med sekundviser og uten logo. Veldig pent sammensatt.
Er også innsyn til verket på undersiden. :)

Bilde fra arkivet:

 
Stiller meg bak @mrChurchill.

Ok, så er vi inhabile fordi vi har 111. Men seriØST, asså... :)

8569502490_bc7083c7a2_c.jpg


Klart du vil ha innsyn fra baksiden! :cool:
 
Redigert av en moderator:
Også begynner det å bli en del som i teorien kan serve det verket;)
112 er mer klokke, men du blir fornøyd okke som:)
 
111 er ikke utelukket på noen måte, det var opprinnelig den jeg hadde sett for meg som min første Panerai for lenge siden. Men så er det noe med de enkle skivene på 000 og 112 som er så tiltalende, så dette avhenger litt av hva som faktisk er/blir tilgjengelig også :)