Østerriksk forbrødring.

chrbir

Støttemedlem
Medlem
3. nov. 2016
Innlegg
3.924
Sted
Nord i Tåkeheimen
Tidlig i mai leste jeg at Habring² skulle lage en mindre versjon av Foudroyante-Felix. Den er en av få, kanskje den eneste klokken som kombinerer to uvanlige komplikasjoner for sekundvisning: Foudroyante og seconde morte.
Når dette nå kunne leveres i en 38,5 mm kasse, visste jeg med en gang at den skulle jeg ha. Jeg sendte en mail til Maria Habring og vi fikk vite at skivene var i bestilling, og at de første eksemplarene ville bli levert i slutten av juli. Da var det bare å legge inn ordre og begynne å glede seg.

DSC_0987.JPG


Pent innpakket i gråpapir, pluss en liten bonus.
DSC_0990.JPG

DSC_0992.JPG
DSC_0993.JPG


Litt reservedeler.
DSC_0994.JPG


Hovedattraksjonen.
_20200721_083105.JPG

_20200721_084051.JPG

_20200721_084000.JPG


To brødre, like av utseende, men svært ulike personligheter. (Maria Habring omtaler alltid klokkene som barna deres og mente at Chrono-Felix trengte en bror :))
_20200721_082613.JPG


Bonusen.
_20200721_083431.JPG
 
Vakkert! Gratulerer så mye :)
Stilig! Gratulerer :)
Rått! Gratulerer så mye med nydelig klokke=)
Helt suverent!
Grattis med rå Bruder :)
Gratulerer så mye! Flotte klokker!!
Stilfull og flott. Gratulerer.
kjempeflotte ur. Har sansen for Habring2. Tiker av flere bokser for min del iallefall
Nydelig! Gratulerer :)
Takker og bukker!
giphy.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Alltid forfriskende med noe utenom de tradisjonelle produsentene her inne. Disse er jo i tillegg veldig flotte. Gratulerer med nytt!
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Dette var virkelig vakkert. Det begynner nesten å friste å foreslå et mini-GTG et eller annet sted i nærheten av Ålebyen...
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Gratulerer! Habring2 er spennende.
Gratulerer med flott Habring, kule komplikasjoner!!
For en nydelig klokke! :) Gratulerer så mye!
Alltid forfriskende med noe utenom de tradisjonelle produsentene her inne. Disse er jo i tillegg veldig flotte. Gratulerer med nytt!
Gratulerer! Super klokke med en super kombinasjon av sære komplikasjoner :cool:
Takk til alle! Godt fornøyd med denne.
Dette var virkelig vakkert. Det begynner nesten å friste å foreslå et mini-GTG et eller annet sted i nærheten av Ålebyen...
Det burde vi prøve å få til etter sommeren en gang. Jeg ser det har vært GTG i Ålesund tidligere, før min tid på TS, så vi får søke opp de som var med dengang.