Ønsketenkning

Medlem
8. sep. 2013
Innlegg
1.681
Sted
Trondheim
Mange av oss går vel rundt med tildels mange ønsker om nye ur. Så når fortvilelsen over alt jeg ikke kan anskaffe blir for stor, så er min terapi å ta en ekstra god titt på mitt nyinnkjøpte oljemaleri av Terje Ythjall kalt "Ønsketenkning uten forventet resultat" :D

Hvordan håndterer du din ønsketenkning :confused:

 
Her brukes ønsketenkning til å få aksje-porteføljen til å vokse:) Var et ganske annerledes år ifjor, men i år går det bedre. Kanskje blir det noe etterhvert.
Akkurat nå er det dessverre mer fristende med skikkelig vintertelt, pose, sykkel med elektrisk giring neste år og litt forbedringer på bil.. Må være smart om det skal bli mindre tannhjul også:)

Heldigvis kan jeg se på klokkene mine og slå fast at jeg er veldig fornøyd med det jeg har også.
 
Her brukes ønsketenkning til å få aksje-porteføljen til å vokse:) Var et ganske annerledes år ifjor, men i år går det bedre. Kanskje blir det noe etterhvert.
Akkurat nå er det dessverre mer fristende med skikkelig vintertelt, pose, sykkel med elektrisk giring neste år og litt forbedringer på bil.. Må være smart om det skal bli mindre tannhjul også:)

Heldigvis kan jeg se på klokkene mine og slå fast at jeg er veldig fornøyd med det jeg har også.

Støtter aksjeporteføljen. I tillegg kaster jeg inn en lotto i ny og ne. Sjansen for å vinne er forsvinnende liten, men bare det å kunne tenke "what-if, what-if" gir en liten dose endorfiner.
 
Redigert:
For oss vintage-samlere handler det om å gå for de sjeldne sakene i nær mint/NOS tilstand. Ofte kan det kalles ønsketenkning. :)

Da får du plenty med tid til å spare i påvente av at riktig eksemplar skal dukke opp.
 
Ønsketenkningen min løses ved å sette seg latterlige mål. Egentlig er det vel da fortsatt ønsketenkning, men jeg liker å tro at en dag skal boksen inneholde alle klokkene jeg ønsker meg. :)