Ønsker tips til ny klokke!

Jeg har denne hjemme (bildet er av min klokke).
Om jeg ikke husker feil så får man kjøpt den ny for 2-3 000 kr. Kvaliteten er overraskende grei og det er noe hypnotisk over å sitte å se på at balansehjulet går frem og tilbake.

8ohwDR2mehNOHI323TCFM61L-Z9vyDzpN_ofL6Rfu2SxxfrynX6tsQJCv_KUajpKzcaszev3qTM=w1280-h563

Den var veldig fin! Akkurat noe sånt jeg ser etter. Jeg sjekket ut nettsiden dems, og de hadde noen veldig fine modeller. Vet du om noen forhandlere i Norge som selger disse?

Tourbillon ble oppfunnet av Breguet på 1700 tallet. Lommeurene som dengang ble brukt befandt seg for det meste i loddrett posisjon.
Dette påvirket presisjonen, en normal tourbillon kjører rundt seg selv engang i minuttet, den skal derfor elliminere tidsavvikelser i vedvarende loddrett posisjon. En tourbillon skal altså oppheve endel av balansens unøyaktighet.
Tourbillon er en av de mer kompliserte funksjoner å lage, tourbillon er derfor populært blant urverk fanatikere.
Men er egentlig overflødig på dagens klokker ettersom de bæres mer i vannret posisjon enn loddrett.
Men det ser veldig flott ut..

Den var veldig fin! Akkurat noe sånt jeg ser etter. Jeg sjekket ut nettsiden dems, og de hadde noen veldig fine modeller. Vet du om noen forhandlere i Norge som selger disse?

Jeg vet ikke om noen forhandlere som fører Bulova i butikk i Norge (jeg har aldri sjekka), men de har mange modeller på urverket.no (http://www.urverket.no/bulova-c-502.html). Selv kjøpte jeg min for en del år siden på en cruisebåt.

Dessverre så er det jo en ting som gjør Bulova _veldig_ uspiselig. De er så vidt jeg vet klokkesponsorer for Manchester United **tvi*

Redigert:
Jeg vet ikke om noen forhandlere som fører Bulva i butikk i Norge (jeg har aldri sjekka), men de har mange modeller på urverket.no (http://www.urverket.no/bulova-c-502.html). Selv kjøpte jeg min for en del år siden på en cruisebåt.

Dessverre så er det jo en ting som gjør Bulova _veldig_ uspiselig. De er så vidt jeg vet klokkesponsorer for Manchester United **tvi*

Kunne vært verre og gått for Rotary...

Jeg vet ikke om noen forhandlere som fører Bulova i butikk i Norge (jeg har aldri sjekka), men de har mange modeller på urverket.no (http://www.urverket.no/bulova-c-502.html). Selv kjøpte jeg min for en del år siden på en cruisebåt.

Jeg ser at uret har mineralglass, hvor sterkt er det i forhold til safir? Holder det godt?

Jeg ser at uret har mineralglass, hvor sterkt er det i forhold til safir? Holder det godt?

Jeg er ikke noen ekspert på hvor hardt mineralglass er kontra safir. Det avhenger vel mye av bruken om det holder til ditt bruk. På min klokke er det ingen riper og den har vært brukt en god del i det daglige, men ikke når jeg har gjort røffere ting.

Det blir jo en del kompromisser når man kjøper en klokke til 3k. Ikke er den vanntett så man kan/bør svømme med den, det er mineralglass og det automatiske urverket er ikke like bra som om man bruker det 5 dobbelte (++) på en klokke (min erfaring er også at +/- 20 sekunder pr døgn er det man kan regne med).