Ønsker tips om Rolex sub med grønn bezel ring

Medlem
8. aug. 2010
Innlegg
82
Sted
Akershus
Etter å ha havnet inn i Rolex verdenen i fjor og kjøpte meg en explorer føler jeg nå behovet for å utvide samlingen min. Helt siden i høst har jeg siklet litt på sub med grønn skive men ser nå at den har gått ut av produksjon. Den nye helgrønne suben er ikke noe for min smak.

Jeg kjenner ikke til betegnelsen for de forskjellige subene men lurer på om den med grønn skive finnes på flere typer ?

Hvilken modell bør jeg satse på ? eller ikke satse på
Dato ?, det virker som om Rolexer med dato holder seg bedre i pris.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe denne klokken for å kun investere men for å bruke den.
Jeg regner med at pris vil ligge på rundt 30k

Noen som har noen tips ?

jk
 
Den du sikler etter har modellnavnet 16610LV. Ikke noe annet.
Den kom i 2004 og evt forskjeller frem til den forsvant fra markedet i fjor er marginale endringer i grønnfargen (mener den var litt dypere grønn de føste årene).
Knallflott klokke - ingen tvil om det. Prismessig fra ca 30k og kanskje opp mot 35k for en überstrøken.

rolex1clean.jpg


En liten omtale.
http://luxurytyme.com/en/rolex-reviews/review-of-the-rolex-submariner-16610-lv/
 

He...Den ene er solgt allerede.:eek::)
Det burde vel gi et hint om at disse er populære.

Jeg dro forresten plasten av min igår.
Herlig klokke. Maxi dial og klassisk kasse. Vakkert!:D

Jeg vil råde deg til å se til det store utland for å skaffe et pent eksemplar til en fornuftig pris.
Har forresten observert at prisene på NIB modeller begynner å stige litt slakt nå...:roll:
 
Og da er det vel bare å gratulerer med kul Rolex. Selv har jeg blitt farlig glad i den nye LV`n, heldigvis har jeg ikke penger på bok om dagen.
 
Den som er slettet fikk jeg på autosøket mitt på mail i dag tidlig. Det var en 2008 mod fra Jonny til 32 900,- som, årsmodell, selger og faktisk modell tatt i betraktning, var skrekkelig billig.

Ikke rart den ble borte så kjapt. Skjønner nesten ikke helt hvorfor han la den ut så billig. Vet dog ikke hvordan det lå ann med bokser og papirer på den.

Edit;

Noe jeg ahr lurt på, går det ann å skaffe en grønn bezel insert og stappe inn i en normal 16610..?
 
Hmmm..... spennende. Hehe.

Er dog overhodet ikke lei av den sorte, men den grønne er jo..... ja. Fantastisk :).
 
Jepp, men det blir jo uten maxidial da. Jeg er veldig glad i LV-en min, og bruker den til hverdags og fest. Fikk den for en relativt rimelig penge ser jeg nå som prisene er på vei oppover (selv om jeg spanderte en service på den et år etter at jeg kjøpte den).

Med sort bezelinsert:
DSC00004.jpg


Med grønn:
DSC00216.jpg


Med Nato:
IMG_1095.jpg
 
Den som er slettet fikk jeg på autosøket mitt på mail i dag tidlig. Det var en 2008 mod fra Jonny til 32 900,- som, årsmodell, selger og faktisk modell tatt i betraktning, var skrekkelig billig.

Ikke rart den ble borte så kjapt. Skjønner nesten ikke helt hvorfor han la den ut så billig. Vet dog ikke hvordan det lå ann med bokser og papirer på den.

Edit;

Noe jeg ahr lurt på, går det ann å skaffe en grønn bezel insert og stappe inn i en normal 16610..?

Billig og billig, klokken kostet ny 45k, ble gjerne solgt fra AD i Norge for 38-39k etter pruting. Så 33k for denne klokken er vel ikke akkurat rimelig.... Vedder også på at den ikke hadde norsk sertifikat, og alle vet vel da hva det betyr!

AW:)
 
Hehe, joda, ser poenget ditt.

Men en LV fra Jonny til 33k når klokken er fra 2008 slår meg som rimelig, alt tatt i betraktning.

Forøvrig vanskelig å si med 100% sikkerhet at en klokke med utenlands sertifikat ikke er momset inn uten at man spesifikt har spurt den som tok den inn i sin tid :).

Uansett tilfelle, med tanke på at denne ble solgt på noen timer er det vel flere enn meg som synes det var en grei deal :)
 
Sitter å venter på at lunch'en skal bli ferdig, så da måtte jeg tukle litt med LV'en min.:)
Noen bilder:
DSCF0002-1.jpg

DSCF0003.jpg

DSCF0004-1.jpg

DSCF0007-3.jpg

DSCF0009-1.jpg


En god rød og en god grønn til i kveld.;)
DSCF00082.jpg
 
Hehe, joda, ser poenget ditt.

Men en LV fra Jonny til 33k når klokken er fra 2008 slår meg som rimelig, alt tatt i betraktning.

Forøvrig vanskelig å si med 100% sikkerhet at en klokke med utenlands sertifikat ikke er momset inn uten at man spesifikt har spurt den som tok den inn i sin tid :).

Uansett tilfelle, med tanke på at denne ble solgt på noen timer er det vel flere enn meg som synes det var en grei deal :)

Prisen var sikkert helt ok, ser at disse går for rundt 6000 usd på ebay (+25% mva), i tillegg til at mange sikkert synes det er mye greiere å kunne "trekke kortet" når man kjøper en brukt klokke.

AW :)
 
Apropos, jeg undrer meg litt på hva som trekker sånn ned når man kjøper en brukt klokke i Norge som kommer utenlands fra ? Om moms er betalt eller ikke har vel ingen betydning når den først skifter eier ? Et evt. krav vil da ligge mot den personen som i sin tid innførte klokken, eller tar jeg feil ?

For min egen del blir det eneste som har noen praktisk betydning det faktum at man er beskyttet av reklamasjonsretten når den stammer fra Norge. Men selv det legger jeg ikke så stor vekt på.