Ønsker meg en "rimelig" sveitsisk automatic klokke.

Takk for alle svar, jeg er litt sent ute med å svare. Hehe, klokkekjøpet er utsatt, men rett før nå. Jobbet i en klokkeforettning før, og hvis jeg smisker med sjefen, kanskje jeg fortsatt får personalrabatt. Hva menes så om Eterna? Det var de eneste urene vi solgte som var noe jeg fattet intresse for(var mest seiko og lavprisklokker han solgte). Husker ikke typenummert / navnet på eterna modellene, men de lå på rundt 10 000, men med en personalrabatt blir det rundt 7000.
 
Eterna er et meget respektabelt merke. Hvis du er villig til å kjøpe via Ebay kan du gjøre gode kjøp på Eterna. Denne fikk jeg kjøpt innenfor ditt budsjett. (42mm, automatisk verk, skinn kroko-rem)

eterna-5.jpg
 
Vil absolutt anbefale en klokke fra Eterna. De har høy kvalitet og en nydelig finish. Til tross for sin rike historie med stor invirkning på klokkeindustrien har de sneket seg under radaren og er i dag en understated og undervurdert urprodusent.

Men er det noen urmakere som fører Eterna i Norge ennå da?


P1000054.jpg
[/IMG]
 
Da takker jeg for alle innspill. Både i denne tråden og i Longines hyrdroconquest tråden. Nå har jeg vært på Protid og kjøpt meg en Longines HydroConquest. Og er veldig fornøyd.

001-11.jpg
 
Da takker jeg for alle innspill. Både i denne tråden og i Longines hyrdroconquest tråden. Nå har jeg vært på Protid og kjøpt meg en Longines HydroConquest. Og er veldig fornøyd.

001-11.jpg

Gratulerer med flott Longines :) Bare å lage utboksings tråd nå da! ;)
 
Gratulerer, den liker jeg godt selv! Skikkelig all-rounder det der! :)

PS: Unboxing + flere bilder! ;)
 
Da takker jeg for alle innspill. Både i denne tråden og i Longines hyrdroconquest tråden. Nå har jeg vært på Protid og kjøpt meg en Longines HydroConquest. Og er veldig fornøyd.

001-11.jpg

Grattis! Håper du blir like glad i denne som jeg er i min...
 
Gratulerer med stooor G!

Sikkert noen som har fått en mistanke om jeg liker Longines - og det gjør jeg. Denne modellen er tøff og kan sikkert brukes til det meste, sågar dykking i speedo. Liker spesielt godt modellen i den fargen du har valgt.

Følger opp de andre her:

Unboxing + bilder, takk:D
 
Vurderer Longines selv

Jeg tenker selv å kjøpe en Longines Conquest-klokke i nærmeste fremtid. Skal til tyskland om ikke så lenge, lønner det seg å vente til jeg skal dit mtp pris?