Ønsker en stor, tøff og elegant klokke

Medlem
2. des. 2013
Innlegg
22
Er i USA og kikker etter klokker siden jeg nå har mulighet til å få de tilsendt rett på hotellet.

Jeg kjøpte meg denne som jeg synes er meget stilig, men dessverre litt for liten og planlegger å gi den til fruen.

Fant denne som jeg synes er råtøff (og er på nippet til å kjøpe), det eneste som holder meg tilbake er ønske om datovisning.

Har du forslag til andre modeller? Ønsker å holde meg under 200$ prismessig sett.
 
Jeg anbefaler denne. Ørlite over budsjett.

BigPilot.8c5b1024e3821702e5e4f9107988aaf7.jpg
 
Jeg anbefaler denne. Ørlite over budsjett.

BigPilot.8c5b1024e3821702e5e4f9107988aaf7.jpg

Ikke uenig med deg om at det er er en flott klokke! Det var bare denne lille ørlite over budsjett greia som gjør det litt vanskelig.

Kom igjen, andre forslag, det må jo finnes andre kule, tøffe og store fritidsklokker i nevnte priskategori. Jeg har min gode Rado for penbruk, trenger nå en enklere men tøffere klokke.
 
Redigert av en moderator:
Slenger meg på Adamskater her, og er enig i at "stor og tøff" er enkelt og greit, men om den skal være "elegant" i tillegg så blir det litt værre. Nå skal det jo sies at elegant er høyst subjektivt da. $200-budsjettet begrenser jo selvsagt og utvalget, men burde fint gå ann å finne noe som gir deg masse glede til den prisen og :)

Foreslår feks denne: (Ikke SÅ kjent merke her hjemme, men godt annerkjent, og det som er ekstra kult med denne er at selv om det er et quartz urverk, flyter sekundviseren som på en automat, faktisk mye mer smooth også. Er i tillegg vel kjent for meget høy nøyaktighet i urverket.
http://www.creationwatches.com/prod...ulova-marine-star-98b151-mens-watch-3395.html
Eller denne (kommer med lenke også):
http://www.creationwatches.com/prod...chronograph-spc101p1-spc101p-spc101-4187.html
 
Redigert:
@BingoBonzo - tror noe av vanskeligheten å finne et relevant ur bunnet ut i den, etter mine øyne, motsigelsesfulle kravlisten om en stor, tøff og elegant klokke. (Big Pilot unntaket :mrgreen:)

Mitt forslag er for eksempel noe slikt
Her får du et mekanisk ur (yay!) som er stort(Ø47mm - du får dem i 55mm med), tøfft og et snev av eleganse.
Parnis-Big-Pilot-Black-Dial-Power-Reserve-Chronometer-Automatic-Mens-Watch-0.jpg

Får dem til ~$100
http://www.ebay.com/itm/47mm-Parnis...554251539?pt=Wristwatches&hash=item3ce5d92713

Enig at jeg satte litt tøffe krav, men man må jo strekke seg etter noe :)

Parnis ser kule ut og ja, liker at de er mekaniske og skal vurderer disse senere. De blir alle sendt fra China/HK, det tar dessverre for lang tid mtp leveranse i forhold til mitt opphold i Seattle. Takker for tips!
 
Redigert av en moderator:

Ja, å se at fortsatt i 2014 noen folk tørr å vurdere Invictanus som god "Swiss-Made" klokker er trist...
Internet fungerer bedre til å spre rykter om apokaliptiskverdensundergang enn ekte fakta om svindlere.

Poor dude in 2010 asking on a forum:
"I have a gorgeous Dragon Lupah champaign dial and decided today I was gonna wear it again.
While pulling out the centre crown button to set the watch it came totally off.
Also a very tiny black ring came off.
Is this something I can repair myself or do I need to see a watchmaker?
Anyone ever had this problem too?

Thanks guys.

Regards,

Rinus"

Me answering:
"Most likely after all the bad I've been reading on the Invictanus after-sale services: Hold on you watch...
If you can't take that your watch is dying from a congenital Chinese flue, have it repaired by a watch-maker: The watch+repair will cost you X times more than the sum you will ever got back from it, the day you want to sell it, when you finally realised that you are one of many Jim&Eyal Forces-Of-Evil victims...
Good luck and may the dragon's fire from you Lupah help you to grill some marschmallows..."

http://www.tidssonen.no/forum/startgropen-27/valg-av-nettside-%E5-klokke-19253/
 
@BingoBonzo Merket Invicta er det MYE følelser rundt både er på forumet, og de fleste andre steder som omtaler klokker. Du finner noen som holder dem høyt også, om du googler så dukker det opp en og annet kasus som har laget seg en "I love Invicta" video, og du får selv vurdere om du har lyst å assosiere deg med disse.

Jeg er ingen klokkesnobb, og holder meg stort sett (klarer det ikke alltid; ) for god for å mene så alt for mye om hvilken klokke folk velger. Det er tross alt 100% subjektivt, og det er noe vi alle lærer den ene eller andre veien her. Om man er super happy med en Nixon klokke så flott for meg. Det er den som bruker den som trenger å like den, ikke alle andre.

Vil derriomot tillate meg å gjøre et aldri så lite unntak her, da jeg leser det dithen at du er genuint interessert, og ikke ønsker at man skal sende noen ut på tynn is (tvlier og sterkt på du vil finne noen her inne som vil gi tommel opp ang merket)

IKKE KJØP INVICTA UNDER NOEN OMSTENDIGHET!!!!
Foreslår at du leser deg opp på hele historikken og alle kontroversene rundt merket og dets eier Eyal Lalo. Merket har også en fantastisk lite sympatisk ambassadør i Jim Skelton. Synes du fortsatt det er knakandes flotte klokker, be my guest. Og jeg vil ikke holde det mot deg, bare at det ikke er for meg. Skikkelig ikke.

Tillater meg og å hjelpe deg litt i søket på www her, og denne dukket opp som ett av de fem første treffene bare på søk på navnet hans.https://www.youtube.com/watch?v=69y_-WH9heI
 
Redigert av en moderator:
Ok, holder meg unna Invicta.

Hva med denne: http://www.jomadeals.com/default.aspx
Klarte ikke å få adressen direkte til klokken, men det det er en:
TW Steel Grandeur 45mm Black Dial Orange Leather Strap Chronograph Mens Watch TW52

Ser bra ut, god størrelse og passe elegant :)

Hva tror du?
 
Mange av disse er konstant på salg, og oppgitt listepris er kunstig høy. Så klokkene er sjelden verdt "fullprisen", men det gjøres for å få oss til å tro at vi gjør en god deal. Godt mulig den der er verdt prisen du må betale for den nå, men kjenner ikke til merket.

Sikkert verdt å stikke innom noen klokkebutikker der du er for å titte litt og prøve på armen, så ser du hva som passer og hva som er behagelig å ha på seg.

Kul den Bulova-klokka forresten :)