Åhh neiiii!

Medlem
22. nov. 2009
Innlegg
798
Akkurat bestilt ny bil og så kommer dette opp;

DeLorean begynner produsere "Back to the future" bilen i elbil versjon neste år :D
Har sikklet på den gamle originalen i mangen år men aldrig kjøpt da det blir for mye skruing på en eldre bil

260 hestekrafter og 0-100 på 4.9s , i tillegg kommer alle avgiftsfordelene med elbil :D:D:D

delorean-electric.jpg

DMCev - by DeLorean Motor Company and Epic EV

Kan norske staten sette seg emot import og bruk av denne bil av noen grunn?, det er vel ikke noen DeLorean forhandler i Norge :rolleyes:
 
De kan sette seg i mot det meste, men trikset er vel å forhøre seg med en eller annen forhandler som driver med Jeep osv. Det er vel en del avgiftskrav og sertifiseringer som må på plass for å få skilter på en slik bil i Norge.
 
Ari behn har en dolorean som er registrert. At El versjonen har andre regler finner jeg rart. Du kan vel derfor henvise til den om det blir problemer. Evt registrere den i Sverige først også eksportere den til Norge. Biler som er blitt registrert i feks Sverige er vanskeligere å nekte reg i Norge en biler som kommer direkte fra USA.

Hadde vært kjempetøft om du fikk til dette
 
Blir den laget like bra som Tesla bør det vel ikke være noe problem?
 
Blir den laget like bra som Tesla bør det vel ikke være noe problem?

Nei jeg vet ikke, kjenner ikke detaljene her så godt, har bare lest om folk som har fått problemer med akkurat nye/moderne USA biler tidligere. Derfor jeg mener man bør sjekke med noen som kan det ;).

Forøvrig hadde det vært fantastisk om det kom noe slikt til Norge. Utrolige biler.
 
Så lenge bilen er godkjent av DOT (department of transportation) og har EC godkjenning (tror jeg), så skal det være fritt frem å importere. Vet at noen hadde problemer med å ta inn Buick Riviera fra slutten av 90 tallet, fordi Buick/GM ikke tok seg brydderiet med å få godkjent bilen for salg i europa.
Tommy
 
Kan høres veldig riktig ut ja. Er bare en eller annen bjelle i hodet som sier at ting må sjekkes før man tømmer kontoen i hvert fall!